بهترین کمپین های بازاریابی اینستاگرام از سال 2017 تا 2019 و آنچه می توانید از آنها بیاموزید

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

باورش سخت است که اینستاگرام، که در سال 2020 ده ساله شد، زمانی فقط یک برنامه سرگرم کننده برای ارسال عکس بود.

رشد آن در دهه گذشته باعث شده است که نه تنها به یکی از پرمصرف‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سطح جهان تبدیل شود، بلکه به یک ابزار بازاریابی قوی برای برندهای معتبر و در حال ظهور تبدیل شده است.

اینستاگرام بیش از 1080 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بزرگترین نقطه قوت آن در سادگی آن است.

برخلاف برخی دیگر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، اینستا بیشتر در مورد تصاویر بصری و کمتر در مورد متن است، که آن را به بستری ایده‌آل برای برندها برای خلاقیت و دسترسی به مخاطبان هدف خود برای نمایش آخرین محصولات خود تبدیل می‌کند.

در طول سال‌ها، اینستا میزبان کمپین‌های بازاریابی است که توسط صدها و هزاران برند راه‌اندازی شده‌اند و در این پست، برخی از بهترین‌های سال‌های 2017 تا 2019 را بررسی می‌کنیم.

اگر در اینستاگرام هستید و می‌خواهید از آن استفاده کنید.

این پلتفرم به عنوان پلتفرمی برای تبلیغ نام تجاری شما و جمع آوری لایک های زیادی در اینستاگرام، ادامه مطلب را بخوانید زیرا ما همچنین بر آنچه می توانید از کمپین هایی که پوشش خواهیم داد، تمرکز خواهیم کرد.

1. جان مایر (2017)

در سال 2017، جان مایر، خواننده و ترانه سرای مشهور آمریکایی، «جستجوی همه چیز»، هفتمین آلبوم استودیویی خود را منتشر کرد و او در اینستاگرام آلبوم را به ارگانیک ترین شکل ممکن تبلیغ کرد.

البته، تیم بازاریابی او کمپین‌های متعددی را در اینستا و سایر پلتفرم‌ها راه‌اندازی کرد تا آلبوم را افزایش دهد و فروش را افزایش دهد، اما کاری که خود مایر انجام داد در جلب نظر مردم برای گوش دادن به آلبوم بسیار مؤثرتر بود.

او از ویژگی لایو اینستاگرام برای پخش برخی از آهنگ های خود از آلبوم به همراه برخی از آهنگ های قدیمی خود استفاده کرد. همانطور که انتظار می رفت، هزاران نفر از فالوورهای اینستاگرام او در جریان پخش زنده قرار گرفتند و او را با عشق و تحسین پر کردند.

مایر همچنین تا آنجایی که می‌توانست از طرفدارانش سؤال کرد و این تعامل واقعی بعداً هنگامی که آلبوم در فروشگاه‌ها عرضه شد، پاداش گرفت، زیرا در بیلبورد 200 ایالات متحده در رتبه دوم و آلبوم‌های راک برتر بیلبورد ایالات متحده در رتبه اول قرار گرفت.

درسی که در اینجا باید آموخت ساده است.

شما می توانید تمام آنچه را که می خواهید روی ایجاد تصاویر جذاب برای تبلیغ محصولات خود متمرکز کنید، اما هیچ چیز در این دنیا نمی تواند جایگزین تعامل و تعامل ارگانیک با فالوورها شود.

2. Airbnb (2017)

کمپین #WeAccept Airbnb یکی از تحسین‌شده‌ترین کمپین‌های اینستاگرام در سال ۲۰۱۷ بود، زیرا به دو موضوع پرداخته بود که یکی داخلی و دیگری سیاسی بود. مشکل داخلی مربوط به سال 2016 بود که این برند با واکنش شدید چندین مهمان مواجه شد که آن را به تبعیض بر اساس نژاد، جنسیت و مذهب متهم کردند.

در نتیجه واکنش‌ها، Airbnb پیش‌نویس خط‌مشی جدید «تعهد جامعه» را تنظیم کرد و به مهمانان از نگرش غیر تبعیض‌آمیز برند اطمینان داد.

با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، اعلام ممنوعیت پرواز از سوی دولت ایالات متحده منتشر شد و این ممنوعیت کشورهایی را که اکثریت مسلمان داشتند، هدف قرار داد. مردم دست به دست شدند، زیرا معتقد بودند که این سیاست نتیجه تعصب است.

Airbnb احساس کرد که مناسب‌ترین زمان برای متقاعد کردن پیروانش در مورد موضع خود در برابر تبعیض و تعصب است و #WeAccept متولد شد. تصاویر، افرادی را با پیشینه‌های نژادی، قومی و مذهبی مختلف با شعار «ما همه تعلق داریم» نشان می‌داد.

این کمپین یک موفقیت چشمگیر بود و ثابت کرد که ایجاد کمپین هایی پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی مرتبط همیشه ایده بدی نیست.

در ترکیب با خط مشی «تعهد جامعه»، زمان بندی کمپین عالی بود و حتی جایزه شورتی را برد.

3. Stella Artois (2018)

Stella Artois، برند بین‌المللی آبجو از بلژیک، در سال 2018 برای کمپین #GiveThemTimeBack خود که ترکیبی از یک کمپین دیجیتال مارکتینگ و تلاشی برای افزایش آگاهی در مورد یکی از مهم‌ترین مسائل در میان افراد کم‌توسعه‌نشده بود، تمجیدهای زیادی دریافت کرد. و کشورهای در حال توسعه؛ اب.

از طریق این کمپین، Stella Artois جام با نسخه محدود خود را تبلیغ کرد. پیام به پیروان سرسخت آن ساده بود. پولی که از هر خرید به دست می‌آید به مدت 5 سال به کسی در یک کشور در حال توسعه یا در حال توسعه کمک می‌کند تا آب تمیز بدهد.

برای کمک به افزایش فروش، این برند با یکی از بنیانگذاران Water.org و ستاره هالیوود مت دیمون، که در تعدادی از ویدیوهای سخنگو حضور داشتند، همکاری کرد و افراد و برندهای دیگر را تشویق کرد تا حمایت خود را از این هدف نشان دهند.

پیشنهاد این کمپین ساده است؛ اگر با هر سازمان خیریه ای مرتبط هستید، آن انجمن را در اینستاگرام معرفی کنید.

با ترکیب تبلیغات محصولات خود با آگاهی در مورد هدف خیریه کمپین ایجاد کنید. از طریق چنین کمپین‌هایی، نه تنها نام خود را مطرح می‌کنید، بلکه آگاهی را در مورد مسائل مهم افزایش می‌دهید و مردم را تشویق می‌کنید که اقدام کنند.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

4. سویگی (2018)

پلتفرم‌های سفارش آنلاین و تحویل غذا در سال‌های اخیر شاهد افزایش سریع محبوبیت بوده‌اند و در سال 2018، بزرگترین پلتفرم از این قبیل در هند، Swiggy، برای گسترش دامنه دسترسی خود و همچنین افزایش نصب تلفن همراه خود، برای کمپین مبتنی بر استوری‌های اینستاگرام وارد اینستاگرام شد. برنامه

این برند در استفاده از ویژگی استوری اینستاگرام برای کمپین خود هوشمندانه عمل کرد و تصاویری آرام از برخی غذاهای لذیذ را به نمایش گذاشت.

همچنین CTAهایی مانند «اکنون نصب کنید» و پیام‌هایی برای آگاه کردن کاربران فعلی و بالقوه برنامه از مشوق‌هایی مانند «تخفیف 33 درصدی» گنجانده شده است.

این کمپین به مدت سه ماه به طول انجامید و نتایج باورنکردنی بود، زیرا این برند موفق شد نصب برنامه های خود را تا 17 درصد افزایش دهد و همچنین هزینه های بازاریابی خود را به ازای هر نصب برنامه تا 30 درصد کاهش دهد.

Swiggy همچنین شاهد افزایش سریع ترافیک وب سایت خود بود که به لطف این کمپین 30٪ افزایش یافت. Swiggy از نظر افزایش مشتریان خود، حضور خود را در 15 شهر در طول و عرض هند افزایش داد.

اگر در تجارت مواد غذایی هستید، این کمپین چیزهای زیادی برای آموزش دارد، زیرا نشان می دهد که چگونه تصاویر غذا می تواند در تشویق علاقه مندان به اقدام موثر باشد، به خصوص اگر تصاویر با تخفیف ها و پیشنهادات جذاب تکمیل شوند.

5. Mothercare (2019)

Mothercare، خرده‌فروش شماره یک مراقبت از نوزاد در بریتانیا، کمپین #BodyProudMums خود را در سال 2019 راه‌اندازی کرد و حول محور عدم تسلیم مادران در برابر فشار اجتماعی ناشی از بازگشت به فرم پس از زایمان بود.

این کمپین نه تنها در بریتانیا بلکه در سراسر جهان موفقیت آمیز بود و تازه مادران با افتخار بدن خود را پس از بارداری و نوزادان خود را با هشتگ #BodyProudMums نشان دادند.

دسته رسمی اینستا Mothercare برخی از بهترین عکس های به اشتراک گذاشته شده با استفاده از هشتگ را به اشتراک گذاشت.

البته، صحبت در مورد یک موضوع اجتماعی که مردم از آن آگاه هستند، اما دوست ندارند درباره آن صحبت کنند، می تواند باعث انتقاد شود، و برخی از منتقدان چندان تحت تأثیر این کمپین قرار نگرفتند. با این حال، در مجموع، موفقیت این کمپین می تواند به بازاریابان مشتاق اینستا بیاموزد که اگر توجه فالوورهای واقعی اینستاگرام خود را می خواهید، ایجاد یک کمپین حول یک موضوع اجتماعی می تواند موثر باشد.

داستان‌هایی که از مادران در سراسر جهان دریافت می‌شود نیز بر لزوم ارگانیک نگه داشتن کمپین‌ها تأکید می‌کند.

6. ژیلت (2019)

در ژانویه 2019، ژیلت کمپین #thebestamancanbe خود را راه‌اندازی کرد و این روش برند آرایش مردانه برای پاسخ به حمایت روزافزون از جنبش فمینیستی #metoo بود. جنبش #metoo در تشویق صدای زنان در سرتاسر جهان به شنیده شدن، به ویژه در مورد موارد سوء استفاده، نقش بسزایی داشت.

پاسخ ژیلت حول محور مردانگی سمی بود. این نمونه دیگری از این بود که چگونه موضع گیری در مورد یک موضوع اجتماعی مهم و مرتبط می تواند ارزش ها و اخلاقیات اصلی یک برند را ارتقا دهد.

این کمپین تأثیر زیادی داشت زیرا از برندی بود که همه محصولات آن برای استفاده مردان در نظر گرفته شده است.

با وجود اینکه این کمپین انتقادات شدیدی از طرف مخالفان جنبش #metoo دریافت کرد، اما در مجموع، استقبال از کمپین مطلوب بود.

این هشتگ در 24 ساعت پس از انتشار بیش از یک میلیون بار استفاده شد.

پس از این کمپین، بازاریابان بیشتری در اینستا نظرات خود را از طریق برندهای مربوطه خود به نمایش گذاشتند. در حالی که نظرات قاطع در مورد موضوعات حساس اجتماعی ممکن است بینندگان را دوقطبی کند، اما در نهایت به تثبیت هویت یک برند کمک زیادی می کند.

ما به آرامی به سمت پایان سال 2020 پیش می‌رویم و کمپین‌هایی که در اینجا پوشش داده‌ایم بدون شک نقش مهمی در کمپین‌های اینستا ایفا کرده‌اند که امسال موج‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند. همانطور که به سال 2021 می رویم، می توانید انتظار داشته باشید که برندها و مشاغل بیشتری، چه بزرگ و چه کوچک، ایده های نوآورانه تری برای تعامل با مخاطبان هدف ارائه دهند.

همانطور که این پست را به پایان می رسانیم، باید بگوییم که اینستاگرام هرگز به اندازه امروز به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند نبوده است.

به‌عنوان یک بازاریاب، باید از بهترین‌های کسب‌وکار بیاموزید و کمپین شما در اینستا تنها زمانی موفق خواهد بود که بتوانید از ویژگی‌ها و ایده‌های داخلی اینستا از برندهای برتر برای ایجاد کمپین‌هایی به یاد ماندنی استفاده کنید. ما امیدواریم که بتوانید از کمپین هایی که در این پست به آنها پرداخته ایم چیزهای زیادی بیاموزید و بتوانید از کتاب های مربوطه آنها را حذف کنید تا از رشد برند خود و تقاضای بیشتر برای محصولات آن اطمینان حاصل کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه