کارهایی که نباید در اینستاگرام برای کسب و کار خود انجام دهید

کارهایی که نباید در اینستاگرام برای کسب و کار خود انجام دهید
کارهایی که نباید در اینستاگرام برای کسب و کار خود انجام دهید

 

از زمانی که اینستاگرام در اکتبر 2010 راه اندازی شد، به یکی از محبوب ترین پلتفرم های بازاریابی رسانه های اجتماعی برای افراد و همچنین برندها تبدیل شده است.

چیزی که به عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس شروع شد، در طول سال‌ها شاهد رشد عظیمی بوده است.

امروزه اینستاگرام گزینه های بسیار بیشتری به جز اشتراک گذاری صرف عکس برای بازاریابان ارائه می دهد. تعداد افرادی که امروزه از این پلتفرم استفاده می کنند باعث شده است که بازاریابی اینستاگرام یکی از جنبه های مهم استراتژی بازاریابی کسب و کار باشد.

با وجود رقابت زیاد در این پلتفرم، مهم است که بدانید چگونه می توانید مطمئن شوید که کسب و کارتان به دلایل درست برجسته می شود. راه های زیادی برای افزایش رشد کسب و کار و به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام وجود دارد، اما برخی از اشتباهات ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.

در اینجا راهنمایی در مورد کارهایی که نباید برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود انجام دهید، آورده شده است.

ناتوانی در ایجاد یک هدف مشخص

اینستاگرام یک پلتفرم سرگرم‌کننده است، اما تقویت رشد کسب‌وکار در این پلتفرم به چیزهای بیشتری از ارسال عکس‌های با کیفیت بالا نیاز دارد. هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود باید یک هدف روشن در ذهن داشته باشید.

آیا به دنبال افزایش فالوورهای واقعی اینستاگرام هستید؟ آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید؟ آیا به دنبال افزایش فروش از طریق استراتژی بازاریابی خود هستید؟ بدون داشتن هدف مشخص در ذهن، وقت خود را برای انجام کارهایی تلف خواهید کرد که نتایج مطلوب را به همراه ندارند.

فقدان یک هدف مشخص همچنین به این معنی است که شما نمی توانید شاخص های کلیدی عملکرد پروفایل خود را اندازه گیری کنید.

حفظ بیو ناقص اینستاگرام

یک بیو ناقص به فالوورهای اینستاگرام شما اطلاعاتی را که در مورد برند شما و محصولات یا خدمات آن نیاز دارند، نمی دهد. باید مطمئن شوید که بیوگرافی شما اطلاعات کوتاه اما مرتبطی برای فالوورهای جدید اینستاگرام شما دارد تا دقیقاً از آنچه برند شما انجام می دهد ایده بگیرید.

این یکی از راه‌های نشان دادن آنچه برند شما است، است، بنابراین آن را ناقص نگذارید.

درج نکردن لینک قابل کلیک در بیو یکی دیگر از اشتباهات بازاریابی اینستاگرام است که باید در اینستاگرام از آن اجتناب کنید.

لینک‌ها در اینستاگرام فقط در بیو اضافه می‌شوند، اگرچه حساب‌هایی که فالوورهای اینستاگرام بیشتری دارند، گزینه‌های دیگری نیز دارند. کسب‌وکارهای کوچک‌تر باید از پیوند در ویژگی بیو استفاده کنند تا پیوندهای قابل کلیک به وب‌سایت‌ها، صفحات محصول یا صفحات فرود را شامل شوند. عدم انجام این کار برای شما مشتریان بالقوه هزینه خواهد داشت.

حفظ مشخصات خصوصی

پروفایل های خصوصی فقط به فالوورهای تایید شده اینستاگرام اجازه می دهد محتوای خود را مشاهده کنند. اکثر مردم وقتی با یک پروفایل خصوصی روبرو می شوند به مرور در اینستاگرام بازمی گردند. این بدان معناست که شما در نهایت فالوورهای بالقوه اینستاگرام و لایک های اینستاگرام را از دست خواهید داد.

نمایه خصوصی همچنین به این معنی است که افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند نمی‌توانند محتوای شما را که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند مشاهده کنند. این امر به طور قابل توجهی دسترسی پست های شما را محدود می کند و به شما امکان دسترسی به مخاطبان بسیار کمتری را می دهد.

عدم بررسی مجدد محتوای خود برای وجود خطا قبل از ارسال

ارائه محتوای با کیفیت بالا کمی زمان می برد. شما نمی‌خواهید تلاش‌هایتان صرفاً به این دلیل که نتوانستید یک خطای لحظه آخری را اصلاح کنید به هدر برود. اشتباهات گرامری و املایی، نقطه گذاری های معیوب و سایر اشتباهات تایپی می تواند شما را در اینستاگرام بسیار غیرحرفه ای جلوه دهد و برای شما فالوورهای اینستاگرام هزینه ایجاد کند.

اگر می‌خواهید فالوورهای اینستاگرام شما را جدی بگیرند، باید سطح خاصی از حرفه‌ای بودن را داشته باشید، بنابراین مطمئن شوید که قبل از ارسال محتوای خود دوباره آن را بررسی کنید. همه چیز را تصحیح کنید تا محتوایی را منتشر کنید که هیچ اشتباهی در آن وجود نداشته باشد.

ارسال مطالب تکراری

گاهی اوقات، اشکالی ندارد که محتوای قبلاً ارسال شده را مطرح کنید و برای تأکید دوباره آن را پست کنید و در عین حال سعی کنید نکته ای را بیان کنید. به همین دلیل، بازگشت‌ها به خوبی کار می‌کنند، اما ارسال محتوای تکراری از گذشته اغلب فالوورهای اینستاگرام شما را خسته می‌کند و باعث می‌شود آنها از برند شما خارج شوند.

کاربران اینستاگرام به دنبال الهام گرفتن برای تعامل با برند شما هستند و کپی کردن محتوای قدیمی فقط به آنها نشان می دهد که به اندازه کافی برای اورجینال بودن و ارائه چیز جدیدی به آنها اهمیت نمی دهید.

ناتوانی در ثابت ماندن

زمانی که صحبت از بازاریابی اینستاگرامی به میان می آید، یکپارچگی کلیدی است. شما باید بین فالوورهای اینستاگرام خود پیش بینی ایجاد کنید و می توانید این کار را با پایبندی به یک برنامه ثابت پست انجام دهید. شما نمی خواهید 5 پست در یک هفته پست کنید و سپس برای 3 هفته آینده ناپدید شوید.

حفظ ثبات در تعداد پست هایی که به صورت روزانه یا هفتگی ایجاد می کنید، سطح فعالیت را در نمایه شما بالا نگه می دارد. انجام این کار باعث می شود که فالوورهای اینستاگرام شما مشتاقانه منتظر پست بعدی شما باشند. باید مطمئن شوید که زیاد یا کم پست نمی کنید.

ارسال بدون شرح

شما می توانید یک عکس یا ویدیو با کیفیت بالا آماده ارسال داشته باشید، اما انجام این کار بدون شرح خوب برای همراهی با آن اشتباه بزرگی است. زیرنویس ها برای جذب مخاطب بسیار مهم هستند.

آنها می توانند به شما کمک کنند تا با شخصیت برند خود ارتباط برقرار کنید و حتی از فالوورهای اینستاگرام خود سؤالات خاصی بپرسید تا آنها در بخش نظرات به آنها پاسخ دهند. در حالی که یک تصویر ممکن است ارزش هزار کلمه را داشته باشد، می توانید یک لایه متفاوت را به طور کامل با عنوان مناسب به پست خود اضافه کنید.

ناتوانی در تعامل و تعامل با مخاطبان

اگر دنبال کنندگان واقعی اینستاگرام بیشتری می خواهید، باید به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. این به معنای ایجاد محتوای جذاب برای آنها، در نظر گرفتن بازخورد آنها و تعامل با آنها است. اینستاگرام ابزارهای زیادی را ارائه می دهد که این امکان را فراهم می کند. شما باید مطمئن شوید که به نظرات کاربران پاسخ می دهید و آنها را تایید می کنید.

می‌توانید از ویژگی‌هایی مانند نظرسنجی، پرسش‌ها و موارد دیگر در استوری استفاده کنید تا در مورد آنچه دنبال‌کنندگان اینستاگرام خود فکر می‌کنند، بینش کسب کنید. بدون درگیر کردن آنها، شما این پیام را می دهید که به مخاطبان خود اهمیت نمی دهید، چیزی که هیچ برندی نمی خواهد.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام.

عدم ارسال ویدیوها

در حالی که عکس‌ها در این پلتفرم بسیار مهم هستند، ابزارهای ویدیویی زیادی مانند IGTV، Reels و حتی گزینه ارسال ویدیو در فید یا استوری‌ها در اینستاگرام وجود دارد. ویدیوها می توانند به شما کمک کنند محتوای جذاب بصری برای فالوورهای اینستاگرام خود ایجاد کنید که حفظ آن بسیار آسان تر است.

می توانید یک فیلم آموزشی، یک ویدیوی تغییر لباس، یک فیلم آموزشی یا حتی به سوالات متداول در قالب یک ویدیو برای فالوورهای اینستاگرام خود ارسال کنید. نرخ تعامل بالای ویدیوها به این معنی است که لایک های اینستاگرام بیشتری نیز دریافت خواهید کرد، بنابراین اگر از ویدیوهای اینستاگرام استفاده نکنید، مزیت بزرگی را از دست خواهید داد.

اولویت دادن به کمیت به قیمت کیفیت

تعداد پست هایی که در اینستاگرام می گذارید قطعا مهم است اما نباید به قیمت کیفیت تمام شود.

ارسال یک تصویر یا ویدیو با کیفیت بسیار بهتر از ارسال ده ویدیو یا عکس مختلف با کیفیت پایین در پروفایل اینستاگرام شماست. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا لایک های اینستاگرام و فالوورهای واقعی اینستاگرام را برای شما به ارمغان می آورد و به رشد کسب و کار در این پلتفرم کمک می کند.

ناتوانی در نشان دادن شخصیت برند شما

مردم امروز بیشتر با برندهایی ارتباط برقرار می کنند که بتوانند با آنها طنین انداز شوند. در حالی که ممکن است محصولات و خدمات عالی ارائه دهید، اگر شخصیت برند قدرتمندی داشته باشید که با مخاطبان خود صحبت می کند، به احتمال زیاد فالوورهای واقعی اینستاگرام بیشتری به دست خواهید آورد.

ممکن است از هشتگ های مناسب استفاده کنید و از نظرسنجی های استوری استفاده کنید، اما اگر نتوانید شخصیت برند خود را از طریق پست های خود به اشتراک بگذارید، ممکن است در نهایت با فالوورهای اینستاگرام خود قطع ارتباط کنید.

بیش از حد تبلیغاتی بودن با محتوای خود

داستان سرایی در دنیای بازاریابی امروزی مهم است و ایجاد ارتباط شخصی با مخاطبان برای تقویت رشد برند ضروری است. محتوایی که بیش از حد تبلیغاتی است فقط فروشندگی به نظر می رسد و سود را در مرکز همه تلاش های بازاریابی قرار می دهد. نمی تواند مخاطبان شما را به شیوه ای شخصی درگیر کند.

هیچ کس دوست ندارد احساس کند همیشه چیزی به او فروخته می شود. محتوای تبلیغاتی بیش از حد می تواند مخاطبان شما را آزار دهد و برای فالوورهای اینستاگرام به قیمت تمام شود.

استفاده نادرست از هشتگ ها

هشتگ ها برای کاربران مهم هستند که بتوانند محتوای شما را در هنگام جستجوی محتوای مشابه پیدا کنند. شما نباید از استفاده از هشتگ ها اجتناب کنید زیرا می توانند به طور قابل توجهی دسترسی پست های شما را افزایش دهند و محتوای شما را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهند.
فقط به این دلیل که از آنها اجتناب نمی کنید، به این معنی نیست که از آنها درست استفاده می کنید. می‌توانید از 30 هشتگ در پست‌های فید خود استفاده کنید، اما استفاده از هشتگ‌ها فقط به خاطر آن هیچ فایده‌ای برای شما ندارد.

استفاده از حدود 7 یا 10 هشتگ مرتبط و کاملاً تحقیق شده نسبت به 15 یا 20 هشتگ که به طور تصادفی انتخاب شده اند، برای پست های شما بسیار مفید است. شما می خواهید مطمئن شوید که هشتگ های مرتبط با صنعت یا جایگاه خود را حفظ می کنید تا به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.

استفاده بیش از حد از هشتگ ها می تواند ناامید کننده باشد و این با آنچه شما می خواهید فاصله زیادی دارد.

عدم توجه به تجزیه و تحلیل

نادیده گرفتن تجزیه و تحلیل خود اشتباه بزرگی است زمانی که سعی می کنید با موفقیت کسب و کار خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید.

هنگامی که تجزیه و تحلیل های خود را بررسی می کنید، می توانید به جزئیاتی در مورد جمعیت شناسی فالوورهای اینستاگرام خود، گستره جغرافیایی آنها، بهترین زمان ها برای ارسال پست، پست ها و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید.

چنین جزئیاتی به شما کمک می کند تا تشخیص دهید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست تا بتوانید در استراتژی بازاریابی خود در اینستاگرام تغییراتی ایجاد کنید.

نتیجه

افزایش رشد کسب و کار در اینستاگرام آسان نیست، اما با اجتناب از این اشتباهات رایج، در موقعیت بهتری برای دستیابی به موفقیت تجاری با تلاش خود خواهید بود.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه