چگونه یک فید محتوای اینستاگرام برای یک مخاطب خاص ایجاد کنیم؟

چگونه یک فید محتوای اینستاگرام برای یک مخاطب خاص ایجاد کنیم؟
چگونه یک فید محتوای اینستاگرام برای یک مخاطب خاص ایجاد کنیم؟

برای کاربران اینستاگرام، در این پلتفرم با توجه به تنوع محتوا و محصولات موجود، کمبودی در انتخاب وجود ندارد. طبق گزارش Statista، بیش از 25 میلیون پروفایل تجاری فعال در اینستاگرام در سال 2017 وجود داشت و از آن زمان تاکنون این تعداد فقط افزایش یافته است.

با گزینه های عالی تر، مخاطبان اینستاگرام نیز قدرت بیشتری در دستان خود دارند. به جای خرید و مصرف آنی، مخاطب ترجیح می دهد قبل از تعامل با یک برند یا یک تولید کننده محتوا، تحقیقات دقیقی انجام دهد.

بنابراین، برای سازندگان محتوا و برندها ضروری است که برای مخاطبان خواستار ارزش قائل شوند.

هدف نهایی مخاطب یافتن محتوایی است که به آنها بازگشت سرمایه (چه زمان و چه پول) و مقداری ارزش مثبت را به آنها بدهد. علاوه بر این، آنها درک درستی از آنچه اصالت به نظر می رسد را توسعه داده اند. از آنجایی که مخاطب دیجیتال عصر جدید در دنیای جستجو و تحقیق حرکت می کند، بر عهده سازندگان محتوا است تا چیزی منحصر به فرد را به آنها ارائه دهند.

اگر تولیدکنندگان محتوا و برندها خواهان سهم قابل توجهی از بازار هستند، باید به دنبال محتوای جدید باشند.

از آنجایی که مصرف کنندگان به احتمال زیاد قبل از دنبال کردن شما تحقیقات کاملی انجام می دهند، سازندگان محتوا و برندها باید در مورد مخاطبان خود تحقیق کنند. با داده های مربوطه در مورد انتخاب ها و علایق مصرف کنندگان، می توانید محتوای بهتری به آنها ارائه دهید.

اگر به دنبال راهنمایی برای بازنگری استراتژی تولید محتوای خود برای مطابقت با سلیقه مخاطبان عصر جدید اینستاگرام هستید، به جای درستی آمده اید.

در قسمت های بعدی نکاتی را برای طراحی محتوای اینستاگرام و ایجاد فید محتوای بهتر به شما ارائه خواهیم داد.

نکات طراحی محتوای اینستاگرام
در زیر نکاتی وجود دارد که هر سازنده محتوا، برند و کسب و کار اینستاگرام باید هنگام طراحی تصاویر خود برای پست مورد توجه قرار دهد:

1. یک نقطه کانونی در تصویر تعریف کنید
شما می خواهید پست اینستاگرام شما مخاطب را وادار به توقف و تعامل با محتوای شما کند. اولین قدم تعیین یک نقطه کانونی برای تصویر است. اگر ایده شما دارای عناصر زیادی باشد، ممکن است برای دنبال کنندگان بسیار شلوغ و گیج کننده به نظر برسد.

اگر تصویر شما بسیار شلوغ به نظر می رسد، ممکن است مخاطب به سراغ چیز جدیدی برود. برای ایجاد یک نقطه کانونی، می توانید از کنتراست جسورانه، همگرایی، انزوا، یا ترکیب چیزی غیر معمول استفاده کنید.

2. قانون یک سوم را به خاطر بسپارید
در این قانون باید تصویر خود را به یک شبکه 9 قسمتی تقسیم کنید. برای اجرای قانون یک سوم، باید مطمئن شوید که هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های تصویر در امتداد تقاطع‌های قطعه قرار دارند. اگر می خواهید از تکنیک خلاقانه تری استفاده کنید، می توانید تصویر را به گونه ای تراز کنید که نقطه کانونی را در یک سوم تصویر قرار دهد.

3. حاشیه ها و لبه های سفید
یکی دیگر از راه‌های ایجاد پست‌های منحصربه‌فرد اینستاگرام، اطمینان از وجود فضای خالی در اطراف مرزها است. این تکنیک می تواند به جذابیت بیشتر تصویر شما برای مخاطب کمک کند. با اضافه کردن لبه های سفید، علاوه بر قانون یک سوم و تعیین نقطه کانونی، می توانید اطمینان حاصل کنید که عناصر طراحی شما فضایی برای تنفس دارند.

4. تضاد و تعادل
اگر می‌خواهید پست شما در دریای محتوای مشابه برجسته شود، ضروری است که عناصر متضاد را در خود جای دهید. می‌توانید فونت‌ها، رنگ‌ها، مقیاس، شکل‌ها، فضاهای سفید، نور و نوردهی را با هم مقایسه کنید.

با متعادل کردن این عناصر متضاد مختلف، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تصویر شما بیرون می‌آید و کاربران را وادار می‌کند تا با محتوای شما تعامل داشته باشند.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

نحوه بهینه سازی فید محتوای اینستاگرام
اکنون که با نکات ضروری طراحی آشنا شدید، لازم است نحوه بهینه سازی فید محتوای خود را بررسی کنید. در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند به جلب توجه مخاطب خاص اینستاگرام کمک کند.

1. پشت صحنه
شما می توانید پیش نمایشی از آنچه در پشت صحنه در هنگام تولید محتوا می گذرد به مخاطب ارائه دهید. کسب‌وکارها در اینستاگرام نیز می‌توانند از این تکنیک برای نشان دادن استودیو یا محل کار خود به مخاطبان استفاده کنند. این به مخاطب اجازه می دهد تا در سطح شخصی تری با شما ارتباط برقرار کند.

2. بررسی
ممکن است مواردی وجود داشته باشد که برخی از فالوورهای شما یک پیام مستقیم (DM) برای تمجید از محتوای شما یا نام تجاری و محصول شما بگذارند. می توانید یک اسکرین شات از آن را در فید خود یا به عنوان یک داستان ارسال کنید.

برای محافظت از حریم خصوصی فرستنده، می‌توانید انتخاب کنید تا جزئیات فرستنده را محو کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که از فالوورهای خود قدردانی کنید و همچنین به ایجاد هویت برند کمک می‌کند.

3. حمایت از علل اجتماعی
وقتی مخاطبان اینستاگرام می توانند ببینند که شما به طور مثبت به جامعه کمک می کنید، مطمئناً بر تصویر برند شما تأثیر می گذارد. شما را به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا یا کسب‌وکار معرفی می‌کند که برای کمک به دیگران تلاش می‌کند.

4. میزبانی جایزه یا مسابقه
اگر می‌خواهید در این پلتفرم سر و صدا ایجاد کنید و توجه کاربران اینستاگرام را به خود جلب کنید، می‌توانید یک مسابقه هدیه برگزار کنید.

برای انجام این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ویدیو ایجاد کنید که قوانین مسابقه را به همراه تصاویر جوایز توضیح دهد.

5. خدمات/محصولات خود را در عمل به نمایش بگذارید
اگر صاحب کسب و کار اینستاگرام هستید، می‌توانید نحوه عملکرد محصولات یا خدمات خود را از طریق پست‌های خود نشان دهید.

این به ایجاد علاقه به محصولات شما کمک می کند. می توانید خود را با استفاده از محصول/خدمت نشان دهید یا یکی از مشتریان خود را مشخص کنید. این در نهایت به تبدیل فالوورهای شما به مشتریان وفادار کمک می کند.

6. کمپین تبلیغاتی
می توانید یک کمپین بازاریابی خاص را برای ارائه برخی از معاملات و تخفیف های منحصر به فرد به کاربران اینستاگرام در نظر بگیرید. این موضوع نیز علاقه مخاطبان اینستاگرام را برانگیخته است. بالاخره چه کسی خیلی دوست ندارد؟

7. محتوای فصلی
اگر می خواهید توجه بینندگان را به خود جلب کنید، ضروری است که محتوا را بر اساس فصل تنظیم کنید.

اگر فصل تعطیلات است، ایده خوبی است که پست های مربوط به تعطیلات را ارائه دهید. به طور مشابه، می‌توانید محتوا را بر اساس موقعیت‌هایی مانند روز ولنتاین، روز مادر، روز سنت پاتریک و غیره تغییر دهید.

8. آموزش و نحوه ارسال
اگر می خواهید خود را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود در چشم مخاطب جلوه دهید، می توانید پست های چگونه یا آموزش های کوتاه را در فید محتوای خود قرار دهید.

برای انجام این کار، می توانید یک ویدیوی یک دقیقه ای، پست چرخ فلک یا فقط یک تصویر با دستورالعمل های گام به گام بسازید.

9. فیلم های توضیح دهنده
راه دیگری برای اینکه خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود معرفی کنید، از طریق یک ویدیوی توضیحی است. این‌ها کلیپ‌های یک دقیقه‌ای هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید توصیه‌ها و نکاتی را ارائه دهید، توضیح دهید که چگونه چیزی کار می‌کند، یا اطلاعات مفیدی را ارائه دهید.

10. محتوای تولید شده توسط کاربر
گنجاندن محتوای تولید شده توسط کاربر در فید اینستا به شما کمک می کند تا فالوورهای خود را جذب کنید و همچنین به برجسته کردن صفحه خود برای سایر فالوورها کمک می کند. می توانید از فالوورهای خود بخواهید محتوای مرتبط با برند شما را پست کنند و حساب شما را در کپشن تگ کنند.

همچنین می توانید آنها را تشویق کنید که دوستان خود را در پست تگ کنند تا اکانت شما توسط فالوورهای جدید نیز کشف شود.

11. محصولات را بررسی کنید
بررسی های محصول علاقه زیادی را در پلتفرم ایجاد می کند. اگر در یک صنعت خاص متخصص هستید، می توانید نظرات خود را درباره محصولات ارسال کنید. این ایده محتوا می تواند راهی عالی برای جلب توجه مخاطبان اینستاگرام باشد.

12. رویدادها
یکی از بهترین راه‌های ارتباط با مشتری، میزبانی رویدادها، چه آنلاین و چه آفلاین است.

می‌توانید با استفاده از لایو اینستاگرام یک رویداد را میزبانی کنید، که می‌توانید بعداً به فید محتوای شما اضافه شود. رویدادها می توانند به شکل چالش نیز باشند.

به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب‌وکار انتشاراتی هستید، می‌توانید یک «نوشتن» را میزبانی کنید که نویسندگان را در پلتفرم تشویق می‌کند محتوای خود را پست کنند.

13. پیش نمایش ویدیوهای IGTV
گزینه IGTV در اینستاگرام به شما امکان می دهد محتوای ویدیویی طولانی مدت ارسال کنید.

با این حال، این محتوا اغلب توسط مخاطبان جدید رها می شود. از آنجایی که پلتفرم بر اساس فرضیه اصلی جلب توجه بینندگان عمل می کند، خوب است که یک کلیپ یک دقیقه ای از ویدیوی طولانی IGTV پست کنید.

14. محتوا را تغییر دهید
اگر محتوایی را در وبلاگ ها یا سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر یوتیوب ارسال می کنید، ایده خوبی است که آن را در اینستاگرام منتشر کنید. می توانید این محتوا را برای جذب مخاطبان جدید اینستاگرام تغییر دهید.

15. همکاری
همکاری یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش محتوای خود در معرض مخاطبان جدید است. تبلیغات متقابل به طور گسترده به عنوان یک موقعیت برد-برد برای همه افراد درگیر در نظر گرفته می شود.

نتیجه

با استفاده از نکات و تکنیک های بالا، محتوایی ایجاد می کنید که بدون شک توجه مخاطب خاص را در اینستاگرام به خود جلب می کند.

اگر به دنبال گسترش دامنه دسترسی خود در اینستاگرام هستید، می توانید سرویس رایگان فالوور اینستاگرام از مستر اینستا را نیز در نظر بگیرید. ما طیف وسیعی از خدمات ممتاز مانند نظرات رایگان اینستاگرام، فالوورهای رایگان اینستاگرام، و لایک های رایگان اینستاگرام را ارائه می دهیم که به ترویج رشد جدید و ارگانیک در این پلت فرم کمک می کند.

آقای Insta با هر سفارش، امنیت و حریم خصوصی 100% را تضمین می کند. شما می توانید نتایج را در عرض 24 تا 72 ساعت پس از ثبت سفارش مشاهده کنید و تحویل همیشه بیشتر از خرید شما خواهد بود. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد خدمات ما بیشتر بدانید!

ا دیدگاه

چگونه پروفایل اینستاگرام خود را از دیگران متمایز کنیم؟ – فالوفون
21 اسفند , 1400

[…] که در بالا ذکر شد تأثیری در تضمین برجسته بودن پروفایل اینستاگرام شما […]

پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه