چرا Gen Z سازنده یا شکستن اینستاگرام در سال 2022 هستند و برندها چگونه می توانند آنها را درگیر کنند؟

در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد که برندهای اینستاگرام دوست دارند بدانند. 97 درصد از گروههای Gen Z میگویند که رسانههای اجتماعی الهامبخش اصلی آنها برای خریدشان است. برای بسیاری، رسانه های اجتماعی مقصد خرید آنها نیز هستند.
بر اساس نظرسنجی Pew Research در سال 2021، 71 درصد از این کاربران عصر جدید رسانه های اجتماعی به شدت از اینستاگرام برای مصرف محتوا و نیازهای خرید محصول استفاده می کنند.
کافی است بگوییم که Gen Z در حال ایجاد یک علامت قابل توجه در اینستاگرام است – تأثیری به اندازه کافی برای ایجاد یا شکست تلاش های شرکت شما.
این مقاله به بررسی این موضوع میپردازد که چرا Gen Z برای بازاریابان در اینستاگرام بسیار مهم است و چگونه مارکها میتوانند با موفقیت درگیر شوند و آنها را تبدیل کنند.
در جستجوی تجربیات معتبر
در سال 2020، McKinsey & Co با مشارکت Box1824 برای درک روانشناسی تعامل و خرید گروه های Gen Z تحقیق کرد. چه چیزی باعث می شود این گروه سنی مشخص شود و بهترین راه برای بازاریابی برای آنها چگونه است. نتایج جالب بود.
یکی از سخنان متداول و پرطنین که McKinsey و Box1824 از ژنرال Z دریافت کردند، میل به تجربیات واقعی و معتبر، تمرکز بر بیان فردی و تمایل به کشف هویت و مکان خود در جهان بود.
همانطور که مشخص شد، گروههای ژنرال Z به میزان واقعی یک محصول، خدمات یا تجربهای که مصرف میکردند، اهمیت زیادی میدهند. و آنها مایل بودند برای تهیه محصولات، خدمات و تجربیات واقعی، تمام تلاش خود را انجام دهند.
به همین دلیل بود که McKinsey و Box1824 ژن Z را “نسل واقعی” نامیدند – کسانی که تمایل بیشتری به پذیرش دیدگاههای متنوع و مشارکت در سبکهای زندگی چندفرهنگی دارند که ممکن است متفاوت از سبک زندگی خودشان باشد.
این تا حد زیادی توضیح میدهد که چرا این کاربران عصر جدید رسانههای اجتماعی به اینستاگرام وابسته هستند و چنین تأثیر اساسی بر آن دارند.
رابطه ژنرال Z با اینستاگرام
شرایط اجتماعی روانشناسی هر گروهی را که رشد می کند تعیین می کند. برای بیبی بومرها، جنگ جهانی نگرش صرفه جویانه آنها را شکل داد. برای ژنرال X، امکان بی حد و حصر خلق ثروت و فرصت های موقعیت سازی، خرید آنها را به پیش برد. وقتی هزاره ها آمدند، عصر ساخت تجربه خودمحور بود – جایی که عصر نیاز جایگزین عصر نیاز شد.
در نهایت، ژنرال Z را داریم که در محیطی متولد شده است که دسترسی به فرصت های اطلاعاتی کم نیست. این، به لطف دسترسی و فراگیر شدن تلفن های همراه و پلتفرم های رسانه های اجتماعی، همراه با آزادی تجربه زندگی در سطح شخصی و اجتماعی/جهانی.
نظرسنجی Business Insider نشان میدهد که Gen Z در مقایسه با سایر کانالهای رسانههای اجتماعی، اولویت مشخصی برای اینستاگرام دارد. بیش از 65 درصد هر روز از اینستاگرام استفاده می کنند در حالی که فقط 34 درصد از فیس بوک استفاده می کنند. دلایل ساده است:
- اینستاگرام به این کاربران عصر جدید رسانه های اجتماعی اجازه می دهد تا نگاهی اجمالی به تجربیات واقعی زندگی مردم در سراسر جهان داشته باشند.
- با اینستاگرام، Gen Z میتواند محصولات، خدمات و تجربیات جدیدی را کشف کند که توسط برندهایی که میراثی در تولید آنها دارند (برخلاف جایگزینهای تولید انبوه و غیراصیل) فروخته میشوند.
- بهعلاوه، زیباییشناسی اینستاگرام – طراحی شده برای اینکه دنیویترین لحظات را بهطور فوقالعادهای خارج از این دنیا نشان دهد – کیفیتی ایدهآل به محتوا اضافه میکند. این برای کاربران شبکه های اجتماعی Gen Z بسیار قانع کننده است.
- در نهایت، تبلیغات خرید و چرخ و فلک های منحصر به فرد اینستاگرام به اعضای Gen Z اجازه می دهد مواردی را که مورد علاقه آنهاست بلافاصله به سبد خرید اضافه کنند. آنها می توانند خریدهای جدید خود را مستقیماً در برنامه بررسی کنند.
- سهولت کسب رضایت فوری را فراهم می کند، یکی دیگر از ویژگی های این کاربران عصر جدید رسانه های اجتماعی.
به طور خلاصه، از طریق اینستاگرام، کاربران شبکههای اجتماعی Gen Z برندهای کوچکتری را کشف میکنند که ممکن است هرگز نامشان را نشنیده باشند، اما مطمئناً میدانند که میتوانند تجربههای خریدی منحصربهفرد و معتبری را به آنها ارائه دهند.
آنها مایلند برای محصول پول بیشتری بپردازند و اغلب بیشتر خرید می کنند، به خصوص اگر به آنها نشان داده شود که برند به طور پایدار این محصولات را تهیه و ایجاد کرده است.
به این ترتیب، آنها راه را برای برندهای کوچکتر و کمتر شناخته شده (که در غیر این صورت ممکن است جذب زیادی نکنند) هموار می کنند تا تعامل بیشتری داشته باشند و به نوبه خود فروش بیشتری داشته باشند.
چگونه ژنرال Z میتواند تلاشهای بازاریابی شما را تحت تأثیر قرار دهد یا خدشهدار کند
الگوریتم فعلی اینستاگرام محتوا را بر اساس سطح تعامل پیشنهاد می کند. هرچه کاربر با نوع خاصی از محتوا یا حساب کاربری بیشتر درگیر شود، بیشتر محتوا و حساب های مشابه پیشنهاد می شود. هر محتوای دیگری که تعامل زیادی دریافت نمی کند، به طور فعال سرکوب می شود.
کاربران عصر جدید شبکه های اجتماعی از Gen Z نسبت به برندهایی که با کدام برندها تعامل دارند و نه. اگر بازاریابها هوشمندانه با گروههای Gen Z در اینستاگرام کار نکنند، میتوان به مشارکت سخت دست یافت.
برندی که زمانی ترافیک زیادی را از طریق رسانههای اجتماعی دریافت میکرد، ممکن است خود را نادیده گرفته شود و با عدم تعامل صحیح با مشتریان احتمالی Gen Z کنار گذاشته شود. آنها ممکن است ببینند که Gen Z در حال حذف شدن از سهم بازار آنها سریعتر از آن است که بتوانند آنها را بدست آورند.
4 روش برتر برای تعامل با Gen Z در اینستاگرام
1. از داستان ها و حلقه ها برای نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید
مطالعات نشان داده اند که Gen Z کمترین فاصله توجه را تا به امروز دارد و تنها 8 ثانیه است. بنابراین، مطالعات متعددی افزایش مصرف محتوای کوتاه را مشاهده کردهاند.
اینها عمدتاً شامل پستهای وبلاگ یا ویدیوهایی هستند که کمتر از 30 ثانیه طول دارند. برخی از بهترین ویدیوها بین 10 تا 15 ثانیه هستند.
استوریها و حلقههای اینستاگرام به برندها اجازه میدهند تا محتوای بسیار کوتاهی را برای تعامل با ژنرال Z ایجاد کنند. از مزاحم محصول جدید در شرف عرضه تا جعبهگشایی سریع و نمایش هک محصول، کارهای زیادی میتوان انجام داد تا ویدیوهای کوتاه سرگرمکننده و آموزنده باشد.
این روزها، بسیاری از Gen Z’ers نیز از TikTok در اینستاگرام استفاده می کنند. بازاریابان میتوانند ویدیوهای TikTok را که ایجاد میکنند تغییر کاربری دهند و از آنها برای شروع روندی در اینستاگرام با محوریت محصول یا خدمات خود استفاده کنند.
2. از پست ها برای به اشتراک گذاشتن منابع اخلاقی و عملیات خود استفاده کنید
داستانهای مربوط به علاقههای انسانی در میان کاربران رسانههای اجتماعی عصر جدید مانند Gen Z مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.
در واقع، شما میتوانید با نمایش عملیاتهای پشت صحنه خود و نمایش تکنیکهای اخلاقی و پایدار منابع خود از این موضوع به نفع خود استفاده کنید.
میتوانید محتوا را در پستهای خود به اشتراک بگذارید، از مصاحبه با مردم محلی گرفته تا عکسهای صریح از عملیات خود تا حتی اینفوگرافیکهایی که مشخصات فنی محصول/فرآوری را به راحتی درک میکنند.
ژنرال Z دوست دارد داستان مزرعه به میز را ببیند، که نیاز آنها را به تجربیات واقعی و منحصر به فرد تقویت می کند. حتی می توانید به آنها نگاهی کوتاه به عملیات 360 درجه خود بدهید تا اعتماد و حمایت آنها را جلب کنید.
3. به FOMO آنها ضربه بزنید
ترس از دست دادن یک تهدید واقعی برای کاربران شبکه های اجتماعی Gen Z است. با توجه به این که این روزها زندگی چقدر شلوغ است، چیزی بیشتر از نفرت گروه های ژنرال Z به جز از دست دادن محصول یا خدماتی نیست که همتایان خود قبلاً تجربه کرده اند.
یکی از بهترین راهها برای تعامل فعال ژنرال Z، ایجاد پیشنهادات حساس به زمان است.
به عنوان مثال، افزودن «پیشنهاد فقط برای 24 ساعت معتبر است» به لیست محصولات خود در اینستاگرام، در مقایسه با تخفیف مستقیم، کلیکها، بازدید از سایت و احتمالاً خرید بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. اگر Gen Z را مجبور کنید از فرصتی برای امتحان برند شما بترسد کمک می کند، و این زمانی است که آنها احتمالاً زودتر با شما درگیر خواهند شد.
4. افراد بیشتری را وادار کنید تا در مورد تجربیات خود با نام تجاری شما صحبت کنند
به عنوان بخشی از تمایل خود به تجربههای «واقعی و واقعی»، کاربران عصر جدید رسانههای اجتماعی مانند Gen Z دوست دارند از مردم سراسر جهان بشنوند.
برای گروه های Gen Z، دریافت تاییدیه مثبت یک فرد بومی در مورد اصالت خرید، احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به خریداران مکرر یک نام تجاری را افزایش می دهد.
اغلب کاربران شبکههای اجتماعی Gen Z را میبینید که به طور فعال نظرات را در اینستاگرام اسکن میکنند و بیشتر از آنها با نام تجاری با نظرات دیگر درگیر میشوند.
روند جدیدی در کانالهای مختلف رسانههای اجتماعی از جمله اینستاگرام وجود دارد به نام «کامنتهایی که ژنرال Z میگوید»، که در آن نظرات نوشته شده در زیر یک پست به عنوان الهامبخش برای ایجاد محتوای جدید و تجلیل از عجیبوغریب بودن مخاطبان شبکههای اجتماعی Gen Z استفاده میشود.
بازاریابان می توانند از این روند برای ارتباط شخصی با مخاطبان Gen Z خود استفاده کنند و شخصیت جوان تری ایجاد کنند. اگر برند کوچکی هستید و هیچ نظری روی پست خود ندارید، چرا از کامنت های رایگان اینستاگرام استفاده کنید؟ این نظرات رایگان اینستاگرام می تواند به شما در ایجاد اعتبار برند کمک کند.
زمانی که کاربران شبکه های اجتماعی جدید اکانت برند شما را در اینستاگرام پیدا می کنند، حضور نظرات را به عنوان دلیلی بر اینکه شما یک برند معتبر و قابل اعتماد هستید، می یابند.
این کامنتهای رایگان اینستاگرام به راحتی به دست میآیند و متناسب با تصویر برند، هدف بازاریابی و محتوای پست شما، سفارشی میشوند. آنها می توانند با جذب فالوورهای معتبر، به سرعت ارتباطات را در مورد و اطراف برند شما شروع کنند.
آقای Insta را انتخاب کنید تا امروز تعامل برند خود را با Gen Z افزایش دهید.
مستر اینستا یک پلتفرم رشد اینستاگرام با تجربه بینظیر است که به شرکتها کمک میکند تا یک برند ثابت و به یاد ماندنی در اینستاگرام ایجاد کنند. ما نظرات، بازدیدها و لایک های رایگان اینستاگرام را ارائه می دهیم که می تواند به افزایش حضور برند شما کمک کند و در عین حال جذابیتی قانع کننده برای کاربران احتمالی Gen Z ایجاد کند.
ما همچنین فالوورهای رایگان اینستاگرام را به برندهایی پیشنهاد می کنیم که می خواهند محتوای خود را از سرکوب شدن به دلیل تعامل کمتر محافظت کنند.
هنگامی که شما یک استارت آپ یا یک شرکت کوچک و متوسط با یک حساب کاربری جدید در اینستاگرام هستید، پیدا کردن فالوورهایی که می توانند تعامل لازم را برای اطمینان از اینکه محتوای شما در میان رقابت غرق نمی شود به شما ارائه دهند، می تواند چالش برانگیز باشد.
با کمک فالوورهای رایگان اینستاگرام، میتوانید یک برند خوب ایجاد کنید که کاربران اینستاگرام و خریداران احتمالی بتوانند به آن اعتماد کنند.
به زودی خواهید دید که فالوورهای رایگان اینستاگرام به شما کمک می کنند فالوورهای معتبر Gen Z (و سایر گروه ها) را جذب کنید و راه شما را به سمت موفقیت در رسانه های اجتماعی سوق دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما با ما تماس بگیرید. ما نیازهای شما را مورد بحث قرار میدهیم و این نظرات، لایکها، بازدیدها و دنبالکنندگان را با توجه به اهداف بازاریابی منحصربهفرد شما ارائه میکنیم.
دیدگاه خود را بنویسید
اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.