نکاتی عالی برای اجرای هدایای اینستاگرام که الهام بخش است.

نکاتی عالی برای اجرای هدایای اینستاگرام که الهام بخش است

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش تعامل اینستاگرام و افزایش دید در این پلتفرم، میزبانی کمپین هدیه است. با توجه به سطح بالای رقابت در اینستاگرام، افزایش آگاهی در مورد برند شما می تواند بسیار دشوار باشد. هدایا بارها و بارها ثابت کرده اند که یک استراتژی بازاریابی موثر هستند که نه تنها فالوورهای فعلی شما را خوشحال می کنند بلکه برای جذب فالوورهای جدید نیز هستند. فرض اصلی یک هدیه اینستاگرامی این است که در ازای برخی شرایط از پیش تعیین شده، به دنبال کنندگان چیزی رایگان داده می شود.

چرا باید میزبانی یک هدیه را در نظر بگیرید؟

یک رویداد هدیه اینستاگرامی که به خوبی برنامه ریزی شده باشد به طور بالقوه می تواند به شما در افزایش مخاطبانتان کمک کند. همچنین می تواند وفاداری فالوورهای شما را افزایش دهد و باعث ایجاد تعامل بهتر با برند شود. رویدادهای هدیه برای شروع سریع روابط شخصی بیشتر با دنبال کنندگان شما عالی هستند.

  • ایجاد روابط قوی تر: میزبانی هدایا به ایجاد ارتباط صمیمی و عاطفی با مخاطب کمک می کند.
  • جذب فالوورهای جدید: میزبانی هدایای اینستاگرام می تواند به شما کمک کند خیلی سریع فالوورهای جدید به دست آورید. مشخص شده است که یک مسابقه می تواند تعداد فالوورها را تقریباً 70 درصد افزایش دهد.
  • توسعه تصویر برند: Giveaway می تواند به ایجاد تصویر برند شما کمک کند. می‌توان مسابقه‌ای برگزار کرد تا برخی از محصولات یا ویژگی‌های آینده را به شما هدیه دهد. این به دنبال کنندگان اجازه می دهد تا محتوای برند را به اشتراک بگذارند و محتوای تولید شده توسط کاربر را ارسال کنند.

چگونه یک هدیه اینستاگرام موفق میزبانی کنیم؟

برنامه ریزی مشخصی برای اجرای یک هدیه اینستاگرامی انجام می شود که الهام بخش مردم است. فرد باید درک روشنی از نتیجه ای که می خواهد با هدایا به دست آورد داشته باشد. مهم است که هر تصمیمی را که در رابطه با هدایا است به اهداف کسب و کار خود گره بزنید تا به بهترین نتایج برسید. در ادامه برخی از مراحل درگیر در این فرآیند آورده شده است.

1. انتخاب جایزه هدیه

اولین و مهمترین مرحله فرآیند انتخاب محصول، تجربه یا خدماتی است که می خواهید به عنوان جایزه در نظر بگیرید. این محصول باید بسته به هدفی که می خواهید از این رویداد به دست آورید انتخاب شود. اگر تبلیغ برند باشد، می توان از یک محصول به عنوان هدیه استفاده کرد. از طرف دیگر، می توانید تجربیاتی را در قالب یک جلسه ملاقات، تعطیلات یا روز اسپا ارائه دهید. نکته کلیدی این است که هدیه ای را انتخاب کنید که مخاطب شما آن را دوست داشته باشد.

این جایزه باید برای مخاطبان جذاب باشد تا تعامل اینستاگرام را برای برند ایجاد کند. بهتر است چیزی را ارائه دهید که نه تنها در برند بلکه ارزشمند باشد. بهترین راه برای تعیین این روش، روشی است که به عنوان هدف گذاری علاقه شناخته می شود. در این، می توانید Insights اینستاگرام را بررسی کنید که می تواند بینشی از نوع محتوایی که بیشتر به دنبال کنندگان شما مرتبط است را به شما ارائه دهد.

2. هدف مسابقه اینستاگرام را مشخص کنید

تنها پس از اینکه هدف رویداد را مشخص کردید، می توانید یک استراتژی موثر برای میزبانی مسابقه هدایا ایجاد کنید. هدف میزبانی یک هدیه می تواند هر چیزی باشد، از افزایش تعداد فالوور گرفته تا افزایش فروش یا افزایش ترافیک وب سایت.

3. تعیین معیارهای ورود

راه های بی شماری وجود دارد که از طریق آنها می توانید معیارهای ورود به جایزه خود را تعیین کنید. این نیز به هدف نهایی شما بستگی دارد. یکی از راه های افزایش فالوور این است که از فالوورهای فعلی خود بخواهید نام دوستان خود را برای دریافت هدیه تگ کنند. در صورتی که برای میزبانی هدیه با برندی شریک شده اید، می توانید از مخاطبان خود بخواهید در ازای کالای هدیه، صفحه برند را دنبال کنند.

نکاتی عالی برای اجرای هدایای اینستاگرام که الهام بخش است.
نکاتی عالی برای اجرای هدایای اینستاگرام که الهام بخش است.

4. دستورالعمل های اینستاگرام را در ایجاد هدیه خود بگنجانید

برای اطمینان از اینکه رویداد هدیه شما بدون مشکل برگزار می شود، بهتر است از دستورالعمل های تنظیم شده توسط اینستاگرام در این زمینه پیروی کنید. موارد زیر موارد خاصی هستند که باید در هنگام برگزاری مسابقه هدایا در نظر داشته باشید-

  • قوانین هدایا را با عبارات دقیق و واضح فهرست کنید
  • معیارهای واجد شرایط بودن را تعیین کنید
  • فراموش نکنید که اطلاعاتی در مورد هر نوع مقررات، چه مربوط به سن، ملیت و غیره اضافه کنید.

این اطلاعات در حالت ایده آل باید در قسمت کپشن یا نظر پست گنجانده شود.

5. مشارکت برند

شراکت با یک برند برای میزبانی یک رویداد هدیه، مزایای زیادی دارد. این می تواند راهی عالی برای هدایت ترافیک به حساب شخص باشد و همچنین فرصتی برای همسویی با شرکای جدید و مارک های همتا ارائه می دهد. حتی برندهای جدید نیز می توانند با یکدیگر همکاری کنند تا تصویر برند مربوطه خود را تقویت کنند.

6. شامل هشتگ

گنجاندن هشتگ در پست هدیه می تواند به افزایش دید آن در پلت فرم کمک کند. هشتگ‌های متقاعدکننده و خلاقانه که حساب شما را در کانال کاوش می‌کند، می‌تواند به ایجاد آگاهی در مورد هدیه کمک کند.

7. یک محدودیت زمانی در نظر بگیرید

تعیین محدودیت زمانی برای هدیه بسیار مهم است زیرا به ایجاد حس فوریت در بین دنبال کنندگان کمک می کند. همچنین انگیزه ای برای آنها فراهم می کند تا به سرعت وارد مسابقه شوند. می توانید محدودیت زمانی را در عنوان پست هدیه یا در استوری ها قرار دهید. پس از سپری شدن محدودیت زمانی مشخص شده، می توانید یک پست برای اعلام پایان مسابقه ایجاد کنید.

8. تبلیغ مسابقه هدیه

می‌توانید از دیگر پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ هدیه با پیوند دادن آنها به پست اینستاگرام استفاده کنید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه پست توسط اکثر مردم دیده می شود، برنامه ریزی برای راه اندازی در زمان های خاصی است که کاربران به احتمال زیاد با محتوا درگیر هستند. همچنین می توانید از ویژگی تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را از مسابقه هدایا آگاه کنید. مهم است که جزئیات مربوط به سهولت شرکت در مسابقه را درج کنید. هدف نه تنها جذب مخاطب است، بلکه اطمینان از اینکه پست به دست کسانی می‌رسد که احتمال ثبت نام دارند.

9. پیگیری نتایج

پس از پایان مسابقه هدیه و انتخاب برنده، نوبت به ارزیابی مجدد موفقیت رویداد می رسد. با مشاهده تاثیر فرآیند هدیه بر روی هدف از پیش تعیین شده، می توانید در آینده کمپین هدایای اینستاگرام بهتر و موفق تری طراحی کنید. می‌توانید موفقیت رویداد را با نگاه کردن به Insights اینستاگرام، که اطلاعاتی را در گزارش‌های Discovery و Interaction ارائه می‌دهد، ارزیابی کنید.

ایده های رایج هدیه اینستاگرام

پس از تعیین هدف هدیه خود، می توانید راه های زیادی را برای میزبانی مسابقه هدیه اینستاگرام انتخاب کنید. به طور کلی، شرکت کنندگان برای شرکت در مسابقه ملزم به انجام برخی اقدامات هستند. در زیر برخی از ایده های این اقدامات آمده است.

  • لایک برای برنده شدن: یکی از رایج‌ترین روش‌های برگزاری هدایا، مسابقه لایک‌به‌برنده، نیاز دارد که دنبال‌کنندگان پست خاصی را لایک کنند تا شانس شرکت در مسابقه را به دست آورند. این در نهایت به شما در تقویت تعامل کمک می کند.
  • یک دوست را تگ کنید: در این روش می توانید از فالوورهای خود بخواهید که در قسمت نظرات پست هدایا، دوست خود را تگ کنند. با انجام این کار آنها واجد شرایط شرکت در مسابقه خواهند بود، در حالی که شما فالوورهای جدیدی در قالب افرادی که تگ شده اند به دست خواهید آورد.
  • لایک و اشتراک گذاری: راه دیگری برای میزبانی هدیه این است که از فالوورها بخواهید که پست را لایک کنند و سپس پست هدیه را بازنشر کنند. با این کار می توانید دید صفحه خود را افزایش دهید.
  • دنبال کردن تا برد: این تاکتیک محبوب فقط از مخاطبان شما می‌خواهد که صفحه برند را در ازای فرصتی برای برنده شدن جایزه هدیه دنبال کنند. این یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش تعداد فالوورها است.
  • مسابقه عکس: این یکی از خلاقانه ترین راه ها برای میزبانی یک هدیه است. می‌توانید از دنبال‌کنندگان بخواهید عکسی از خودشان با استفاده از محصول یا خدمات خاصی که می‌خواهید تبلیغ کنید، به اشتراک بگذارند. می‌توانید از فالوورها بخواهید که هشتگ‌های مرتبط با برند شما را درج کنند تا دید آن در سراسر پلتفرم افزایش یابد.
  • “Caption this”: جدیدترین روند در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی “Caption this” است. در این کپشن مربوط به برخی از پست ها خالی می ماند و کاربران در نظرات پیشنهاداتی را برای کپشن ارائه می کنند. می‌توانید برای ایجاد تعامل با فالوورهای خود، هدایایی را با عنوان «این برای برنده شدن» امتحان کنید.

ابزارهایی برای هدایای اینستاگرام

این روزها ابزارهای مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به شما در برنامه ریزی و اجرای هدیه اینستاگرام کمک کند. بعضی از آنها … هستند-

  • Woorise: این به شما امکان می دهد کمپین اینستاگرام را هم در اینستاگرام و هم در وب سایت خود اجرا کنید.
  • SweepWidget: می توانید جایزه را در صفحه فرود SweepWidget تبلیغ کنید. بیش از 90 روش ورود دارد و می تواند به بیش از 30 پلتفرم رسانه اجتماعی از جمله اینستاگرام و فیس بوک متصل شود.
  • Gleam: ایجاد مسابقات و پیگیری آنها را در زمان واقعی آسان تر می کند.
  • Wishpond: هدایا و مسابقات را خودکار می کند و سرنخ های بهتری ایجاد می کند.
  • Shortstack: ابزار همه کاره برای اجرای کل مسابقه هدیه، از برنامه ریزی تا مرحله اجرا
  • Vyper: این به طور خاص برای مدیریت کمپین های ارجاع و اجرای مسابقات هدایا طراحی شده است
  • حلقه‌های ویروسی: دارای ویژگی‌های بسیاری مانند لیست انتظار قبل از راه‌اندازی، کمپین‌های ایمیل و ابزارهای ارجاع برای میزبانی هدایا است.

می توانید برای تشویق رشد برند خود، میزبانی هدایای اینستاگرام را شروع کنید. با پیروی از چارچوب و نکات ارائه شده در این مقاله، می توانید با موفقیت مسابقه ای را برگزار کنید که الهام بخش مردم خواهد بود.

 

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه