مخاطبان سفارشی برای بازاریابی اینستاگرام

هر آنچه که باید در مورد ایجاد و استفاده از مخاطبان سفارشی برای بازاریابی اینستاگرام بدانید

ایجاد مخاطبین سفارشی در حال تبدیل شدن به یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی است که به طور فزاینده ای محبوب می شود زیرا به شما امکان می دهد تبلیغاتی ایجاد کنید که مخاطبان مناسب را هدف قرار دهند.

مخاطبان سفارشی می توانند به برند شما کمک کنند تا بازارهای مرتبط را شناسایی کرده و به آنها دست یابد.

در واقع، شما می توانید از این ابزار برای تقویت کمپین های بازاریابی مستقیم خود نیز استفاده کنید.

در این مقاله، نگاهی خواهیم انداخت به اینکه مخاطبان سفارشی دقیقا چه هستند و مزایایی که می توانند به کسب و کار شما ارائه دهند.

همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه یک مخاطب سفارشی اینستاگرام ایجاد کنید تا بتوانید از محتوای خود نهایت استفاده را ببرید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

مخاطب سفارشی چیست؟
چه متخصص بازاریابی باشید و چه کسی که کسب و کار خود را دارد، حتما قبلاً اصطلاح «مخاطب هدف» را شنیده اید. مخاطب هدف به افرادی اطلاق می شود که شما آنها را به عنوان مشتریان اصلی برند خود معرفی می کنید.

به طور معمول، این گروه دارای مشخصات جمعیتی مشابهی از جمله سن، جنسیت، موقعیت مکانی و وضعیت اجتماعی-اقتصادی است.

در مورد یک مخاطب سفارشی، این هدف گذاری فراتر از جمعیت شناسی اولیه است. در این، مشتریان از بین لیستی از مشتریان فعلی که به خدمات یا محصول شما علاقه نشان داده اند، انتخاب می شوند.

برای یافتن مخاطبان سفارشی خود، باید از یک سری شناسه ها مانند ایمیل، رفتار کاربر آنلاین و ترافیک وب استفاده کنید.

گزینه دیگری که می توانید به دنبال آن باشید، ایجاد یک مخاطب «مشابه» است.

این شامل مشتریانی می شود که مشابه افرادی هستند که قبلاً با تجارت شما درگیر هستند. با برداشتن این مرحله، می‌توانید از وابستگی‌های مشترک و ویژگی‌های مشترک برای گسترش مخاطبان سفارشی خود به یک گروه بزرگ‌تر استفاده کنید.

چگونه مخاطبان سفارشی می توانند به شما کمک کنند؟
بیایید به مزایای ایجاد مخاطبین سفارشی بپردازیم تا به شما کمک کنیم بفهمید چرا این باید بخشی جدایی ناپذیر از کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی شما باشد:

1. مخاطب مناسب را پیدا کنید
یکی از بزرگترین مزایای ایجاد یک مخاطب سفارشی این است که به شما امکان می دهد با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. این افراد کسانی هستند که واقعاً به برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید علاقه مند هستند.

با مخاطبان سفارشی، می‌توانید پیام‌های مناسب را نیز ایجاد کنید.

این به این دلیل است که وقتی تبلیغات را برای مخاطبان خود سفارشی می کنید، این فرآیند می تواند به شما کمک کند تا درک درستی از خریدار هدف خود داشته باشید. هرچه بیشتر مخاطبان خود را بشناسید و نیازهای آنها را بشناسید، ایجاد یک پیام هدفمند که با آنها طنین انداز می شود آسان تر می شود.

2. مخاطبان موجود را هدف قرار دهید
با ایجاد یک مخاطب سفارشی، می‌توانید کاری بیش از گسترش دسترسی خود انجام دهید. همچنین می‌توانید فرآیند هدف‌گیری مخاطبان موجود را مؤثرتر کنید. با استفاده از آن، می توانید کمپین های مرتبط ایجاد کنید و پیام مناسب را به افراد مناسب منتقل کنید.

اگر مخاطبان شما احساس کنند که شما نیازهای آنها را درک می کنید، به احتمال زیاد این خبر را در میان همتایان خود منتشر کرده و دامنه دسترسی شما را حتی بیشتر گسترش می دهند.

3. کمپین بازاریابی مستقیم را تقویت کنید
مخاطبان سفارشی می توانند به شما کمک کنند تا کمپین های بازاریابی مستقیم یا ایمیل خود را نیز افزایش دهید. از آنجایی که از قبل به نام و آدرس ایمیل خریداران بالقوه دسترسی دارید، می‌توانید به راحتی یک لیست بسازید.

این داده های شخصی می تواند به شما در ایجاد مخاطبین سفارشی و استفاده از تبلیغات و محتوای مشابه برای هدف قرار دادن آنها کمک کند.

نیازی به گفتن نیست که مخاطبان سفارشی می توانند به تقویت فراخوان برای اقدام شما کمک کنند و علاقه قابل توجهی به برند شما ایجاد کنند.

اکنون، بیایید بفهمیم که چگونه می توانید یک مخاطب سفارشی اینستاگرام بسازید.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

چگونه یک مخاطب سفارشی در اینستاگرام بسازیم
قبل از ایجاد یک مخاطب سفارشی اینستاگرام، باید مطمئن شوید که پروفایل های اینستاگرام و فیس بوک شما به هم مرتبط هستند.

حتی اگر قصد دارید تبلیغ را فقط در اینستاگرام اجرا کنید، برای شروع، سازماندهی، برنامه نویسی و بودجه به حساب فیسبوک نیاز دارید.

اکنون، بیایید وارد روند ایجاد یک مخاطب سفارشی اینستاگرام شویم:

از مدیر تبلیغات فیس بوک دیدن کنید.
در گوشه بالا سمت چپ، گزینه منو را خواهید دید. روی آن کلیک کنید و دکمه «مخاطب» را خواهید دید. پس از زدن آن، به صفحه دیگری هدایت خواهید شد.

چند گزینه از جمله «مخاطب سفارشی»، «مخاطب ذخیره شده»، «مخاطب شبیه به هم» و «مخاطب تبلیغاتی خاص» را پیدا خواهید کرد.

 

دکمه «ایجاد مخاطب سفارشی» را بزنید و یک پاپ آپ ظاهر می شود.

این پاپ آپ به شما کمک می کند تا منبع مخاطب سفارشی را انتخاب کنید.

در زیر عنوان “Meta Sources”، “اکانت اینستاگرام” را پیدا خواهید کرد. آن را انتخاب کرده و “بعدی” را بزنید.

در پاپ آپ بعدی، باید معیارهایی را برای ایجاد مخاطب سفارشی اینستاگرام اضافه کنید.

 

شما این امکان را دارید که افرادی را بگنجانید که با هر یک یا همه معیارهای ارائه شده مطابقت دارند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک “رویداد” را انتخاب کنید:

همه افرادی که با اکانت حرفه ای اینستاگرام درگیر هستند – این شامل افرادی می شود که از نمایه شما بازدید کرده اند یا اقداماتی انجام داده اند، مانند لایک اینستاگرام، کامنت اینستاگرام، کشیدن چرخ و فلک، ضربه زدن روی دکمه، اشتراک گذاری و غیره.
هر کسی که از نمایه شما بازدید کرده است – این شامل همه کسانی است که از نمایه شما بازدید کرده اند، صرف نظر از اینکه آیا اقدامی انجام داده اند یا خیر.
افرادی که با تبلیغ یا پست شما درگیر شده اند – این شامل افرادی می شود که روی تبلیغ یا پست شما اقدام کرده اند، مانند لایک اینستاگرام، کامنت اینستاگرام، کشیدن چرخ و فلک، ضربه زدن روی دکمه، اشتراک گذاری و غیره.

افرادی که برای شما پیام ارسال کردند – این فقط شامل افرادی می شود که در حساب اینستاگرام حرفه ای شما برای شما پیام ارسال کرده اند.
افرادی که آگهی یا پست شما را ذخیره کرده اند – این گزینه به شما امکان می دهد افرادی را که آگهی یا پست شما را ذخیره کرده اند، اضافه کنید.
نکته بعدی که باید روی آن تمرکز کنید حفظ است.

 

این به تعداد روزهایی اشاره دارد که می خواهید افراد پس از درگیر شدن با محتوای شما در لیست مخاطبان سفارشی شما باقی بمانند. پس از پایان دوره زمانی تعیین شده، افراد از لیست حذف خواهند شد مگر اینکه دوباره با حساب شما ارتباط برقرار کنند.

حداکثر زمان نگهداری که می توانید اضافه کنید 365 روز است.

همچنین بسته به “رویداد” مورد نظر خود، این گزینه را دارید که افراد بیشتری را شامل یا حذف کنید.

یک نام و یک توضیح کوچک از مخاطبان سفارشی اضافه کنید و دکمه «ایجاد مخاطب» را فشار دهید.

 

موارد استفاده کنید

با یک حساب تجاری فعال در اینستاگرام، تعامل زیادی به همراه دارد. برای اطمینان از اینکه از این مزیت استفاده می کنید، باید از هدف گذاری تبلیغات استفاده کنید. در اینجا چند ایده برای کمک به شما در همین زمینه وجود دارد:

افرادی را هدف قرار دهید که با حساب شما برای تبلیغ محصول، پست وبلاگ، محتوای حمایت شده و غیره درگیر شده اند.

افرادی که برای شما پیامی در اینستاگرام ارسال کرده اند را هدف قرار دهید و آنها را به یک مکالمه مسنجر یا واتساپ بفرستید.

افرادی را هدف قرار دهید که با آگهی یا پست شما درگیر شده اند تا آخرین آگهی یا پست شما را تبلیغ کنند.

نوع مخاطب سفارشی که ایجاد می‌کنید و میزان نگهداری شما به سطح تعاملی که دریافت می‌کنید، حجم کاربران و نحوه استفاده از حسابتان بستگی دارد.

 

می توانید با تقویت محتوا برای مخاطبان گسترده شروع کنید. سپس، بسته به افرادی که با محتوای شما درگیر شده اند یا از وب سایت شما بازدید کرده اند، می توانید یک مخاطب سفارشی ایجاد کنید.

 

این لیست از مخاطبان سفارشی از کاربرانی تشکیل می شود که قصد خرید محصولات شما را نشان داده اند و احتمال خرید بیشتری دارند.

 

راه دیگری که می‌توانید از مخاطبان سفارشی خود استفاده کنید این است که به این فکر کنید که چه چیزی را با یک مخاطب سفارشی که از مشتریان فعلی شما تشکیل شده است به اشتراک می‌گذارید. به طور معمول، تبلیغات برای جذب مشتریان جدید ایجاد می شود.

 

با این حال، با داشتن یک مخاطب سفارشی، می توانید مشتریان فعلی خود را درگیر خود نگه دارید. با ایجاد یک مخاطب سفارشی از افرادی که قبلاً از محصول شما استفاده کرده اند یا از شما خرید کرده اند اما مدتی است که بازنگشته اند، شروع کنید.

 

مخاطب سفارشی متشکل از مشترکین خبرنامه نیز راه های زیادی را برای شما باز می کند.

 

می توانید این لیست را به مشترکین درگیر و غیرفعال تقسیم کنید و برای هر گروه محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید. در مورد گروه جدا شده، متوجه خواهید شد که مشارکت مجدد آنها ارزش زیادی دارد.

در تجزیه و تحلیلی که توسط MailChimp انجام شد، مشخص شد که یک مشترک فعال هنوز 32 درصد از یک مشترک فعال ارزش دارد.

 

اگر مخاطبان سفارشی را در اینستاگرام تعریف کنید، به شما این امکان را می دهد که یک پایه روشن و محکم برای تبلیغ محتوای خود ایجاد کنید.

 

از آنجایی که شما در حال ایجاد محتوا و تبلیغات برای جمعیتی خاص خواهید بود، این لیست می تواند در این مورد نیز به شما کمک کند.

 

یکی از مزایای مهم تبلیغات اینستاگرام این است که تبلیغات شما شبیه به یک پست استاندارد است، که باعث می شود کمتر تهاجمی تر از تبلیغات به نظر برسند و مشتریان بالقوه بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

اگر می خواهید کمپین های تبلیغاتی قوی در اینستاگرام اجرا کنید، مخاطبان سفارشی بهترین راه برای این کار است.

 

محتوای خود را تنظیم کنید این به شما کمک می کند تا با تبلیغات مناسب به مخاطبان هدف برسید.

 

بنابراین، اگر از خود می‌پرسید: «چگونه می‌توانم کنترل کنم چه کسی می‌تواند پست من را در اینستاگرام ببیند؟»، پاسخ مخاطبان سفارشی است.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا درک درستی از نحوه کار مخاطبان سفارشی و نحوه استفاده از آنها برای کمپین بازاریابی خود داشته باشید. در حال حاضر اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی روی کره زمین است. و اگر می خواهید کمپین بازاریابی خود را با موفقیت ایجاد کنید، باید یک استراتژی در اطراف آن ایجاد کنید.

مستر اینستا می تواند با ارائه لایک رایگان اینستاگرام و فالوور رایگان اینستاگرام به شما کمک کند تا کار شما کمی آسان تر شود. با تعداد فالوورهای بالا، می توانید روی ایجاد کسب و کار خود کار کنید. اینستاگرام به طور مداوم در حال راه اندازی ویژگی های جدید است که به برندهایی مانند شما فرصت های زیادی را برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش درآمد شما ارائه می دهد.

بنابراین، اگر می‌خواهید از این فرصت‌ها استفاده کنید، فوراً شروع به ایجاد مخاطبان سفارشی خود کنید!

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه