قرقره های اینستاگرام در مقابل تیک توک: تفاوت چیست؟

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

 

پلتفرم رسانه اجتماعی متعلق به فیس بوک، اینستاگرام، Instagram Reels را در آگوست امسال راه اندازی کرد. به محض اینکه Reels راه اندازی شد، کاربران رسانه های اجتماعی شروع به مقایسه آن با یکی دیگر از پلتفرم های رسانه اجتماعی محبوب Tik Tok کردند. و انصافاً مقایسه ها کاملاً معتبر بود.

برخی از ویژگی‌های Reels ممکن است به طرز وحشتناکی شبیه به Tik Tok به نظر برسند، با این حال، تفاوت‌های قابل توجهی نیز وجود دارد.

اول از همه، بیایید دریابیم که حلقه های اینستاگرام دقیقا چیست؟
برخلاف تیک توک، حلقه های اینستاگرام به خودی خود یک پلتفرم نیست.

در واقع، این یک ویژگی است که در پلتفرم رسانه اجتماعی اینستاگرام در دسترس است.

Reels یک روش کاملاً جدید برای ایجاد محتوای ویدیویی سرگرم کننده و جذاب است. Instagram Reels در نزدیک به 50 کشور در سراسر جهان از جمله ایالات متحده و کانادا در دسترس است.

کاربران می‌توانند کلیپ‌های ویدیویی ۱۵ ثانیه‌ای را که به صورت صوتی یا موسیقی تنظیم شده‌اند ایجاد کرده و آن‌ها را در استوری اینستاگرام، فید یا تب جدید Reels موجود در نمایه خود به اشتراک بگذارند.

تقریباً نیمی از ویدیوهای آپلود شده در اینستاگرام 15 ثانیه یا کمتر هستند که ممکن است دلیل تصمیم برای راه اندازی Reels باشد.

اگر می‌خواهید ویدیوی Reels ضبط کنید، می‌توانید تایمر را تنظیم کنید تا خودتان ضبط کنید.

همچنین می‌توانید از چندین فیلتر، مشابه آنچه می‌توانید برای داستان‌های خود استفاده کنید.

اینستاگرام با تعداد زیادی لیبل موسیقی شریک شده است. Reels برای حفظ این برچسب های موسیقی ایجاد شده است،

بنابراین شما به هزاران کلیپ موسیقی و آهنگ از کتابخانه اینستاگرام دسترسی دارید. می‌توانید هر آهنگ دلخواه خود را بدون نگرانی در مورد اخطار حق نشر انتخاب کنید.

شما نمی توانید همین کار را برای ویدیوهای معمولی اینستاگرام یا IGTV انجام دهید.

تیک توک چیست؟
Tik Tok یک برنامه رسانه اجتماعی است که برای به اشتراک گذاری ویدیوهای موبایلی با فرم کوتاه ایجاد شده است.

این شرکت متعلق به ByteDance، یک شرکت فناوری اینترنت چینی است که توسط Zhang Yiming در سال 2012 تأسیس شد.

تیک توک عمدتاً به دلیل همگام سازی لب، رقص و ویدیوهای کمدی خود محبوبیت زیادی به دست آورده است.

 

با این حال، تنها به این محدود نمی شود. شما می توانید چندین آموزش در مورد تیک توک نیز بیابید، از آشپزی گرفته تا دکوراسیون منزل.

قرقره های اینستاگرام و تیک توک چگونه شبیه هستند؟
علاوه بر برنامه های اشتراک گذاری ویدیو، شباهت های فاحش دیگری نیز بین Reels اینستاگرام و Tik Tok وجود دارد.

جای تعجب نیست که مردم خیلی سریع این دو را با هم مقایسه کردند.

برخی از شباهت ها عبارتند از:

هم Tik Tok و هم Instagram Reels در دستگاه های تلفن همراه و نه رایانه های شخصی در دسترس هستند
می‌توانید ویدیوهای کوتاه تا ۱۵ ثانیه را در هر دو برنامه ایجاد کنید
می‌توانید کلیپ‌های صوتی را در ویدیوهای Reels و Tik Tok قرار دهید.

آنها می توانند آهنگ یا سایر قطعات صوتی باشند.
هر دو برنامه برای سرگرمی و آموزش استفاده می شوند
از منظر کسب و کار، هر دو برنامه دنبال کنندگان بسیار زیادی دارند که باعث ایجاد آگاهی از برند می شوند
اکثر کاربران تیک توک و ریل های اینستاگرام بین 18 تا 24 سال سن دارند.

تفاوت در چیست؟

بله، در ارزش اسمی، تیک توک و ریلز ممکن است بسیار شبیه به نظر برسند. فرض رایج این است که آنها نسخه های متفاوتی از یک چیز هستند.

با این حال، برخی از تفاوت های مهم مانند:

محدودیت زمانی
هنگامی که در ابتدا راه اندازی شد، ویدیوهای Tik Tok دارای محدودیت زمانی 15 ثانیه بودند.

با این حال، طول ویدیوها در ژانویه امسال به 60 ثانیه افزایش یافت. از طرف دیگر، ویدیوهای Reels دارای محدودیت زمانی 15 ثانیه ای هستند.

خوراک
یک فید جداگانه برای Reels در اینستاگرام وجود دارد. برای بررسی ویدیوهای Reels، باید به صفحه کاوش در اینستاگرام بروید.

در حالی که در تیک توک، فقط یک خوراک وجود دارد.

Reels ویژگی دوئت را ندارد
یکی از دلایل محبوبیت Tik Tok ویژگی دوئت است. یک ویدیوی دوئت تیک توک شامل ویدیوی اصلی است که در یک طرف و یک ویدیوی تقلید آمیز در طرف دیگر قرار داده شده است. چالش های دوئت در تیک توک بسیار محبوب هستند. حلقه های اینستاگرام ویژگی دونفره ندارد.

هشتگ ها
هشتگ دیگر فقط علامت پوند فروتن نیست.

این بخش مهمی از اینستاگرام و تیک توک است. هشتگ ها برای اتصال محتوای رسانه های اجتماعی شما به یک موضوع، رویداد، موضوع یا گفتگوی خاص استفاده می شوند. استفاده از هشتگ‌ها در پست‌هایتان، کشف لایک‌های بیشتر اینستاگرام و لایک‌های Tik Tok را آسان‌تر می‌کند.

با این حال، هشتگ های استفاده شده در اینستاگرام Reels و Tik Tok متفاوت هستند.

برخی از هشتگ‌های محبوب تیک توک #trending، #fyp و #tiktokcomedy هستند. از طرف دیگر، محبوب ترین هشتگ ها در Reels #reels، #reelsinstagram و #reelsvideo هستند.

جمعیت شناختی
جمعیت شناسی پایگاه کاربری اینستاگرام بسیار گسترده تر از تیک توک است.

اکثر کاربران Tik Tok نوجوانان هستند در حالی که اکثر کاربران اینستاگرام در محدوده 30 تا 50 ساله هستند.

چگونه می توانید از حلقه های اینستاگرام بهره مند شوید؟

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

 

مزیت اصلی Reels این است که در اینستاگرام است، پلتفرمی که اکثر مشاغل و برندها قبلاً از آن استفاده می کنند.

فالوورهای اینستاگرام شما نیز فالوورهای Reels شما خواهند بود. قرقره ها راه دیگری است، البته، یک راه سرگرم کننده تر، تا برندها یا مشاغل با مشتریان خود درگیر شوند.

اینستاگرام در اکتبر 2010 راه اندازی شد. از آن زمان، برندها و مشاغل در اینستاگرام استراتژی های خود را در مورد نحوه استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار توسعه داده اند.

با Reels که به تازگی راه اندازی شده است،

تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که ویدیوهای Reels را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانند. با Reels، کسب‌وکارها برای دریافت داده‌ها و بینش در مورد کسب‌وکار خود به پلتفرم دیگری نیاز ندارند. آنها می توانند تمام اطلاعات خود را از خود اینستاگرام بدون هیچ تلاش اضافی دریافت کنند.

همچنین میانگین سنی فالوورهای واقعی اینستاگرام بین 30 تا 50 سال است.

اگر کسب و کار شما با محصولات یا خدماتی سروکار دارد که برای این گروه سنی مناسب هستند، استفاده از Reels نسبت به سایر پلتفرم ها منطقی تر است.

اگر مخاطبان هدف شما بین 30 تا 50 سال سن دارند، Reels نسبت به Tik Tok دسترسی بسیار گسترده‌تری خواهد داشت.

اگر موسیقیدان، عکاس یا فیلمبردار هستید یا در هر کسب و کار خلاق دیگری فعالیت می کنید، می توانید از Reels برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی جذاب با دنبال کنندگان خود استفاده کنید.

می توانید از این ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه ای استفاده کنید تا به مخاطبان خود نگاهی به آنچه در پشت صحنه می گذرد داشته باشند.

شما همچنین می توانید برای ایجاد یک رابطه پایدار با فالوورهای خود، نگاهی اجمالی به زندگی روزمره خود داشته باشید.

سایر کسب‌وکارها و مارک‌ها می‌توانند محتوای آموزشی یا آموزشی را در Reels به اشتراک بگذارند.

برای مثال، اگر خرده‌فروشی می‌کنید، نکاتی در مورد نحوه پوشیدن یک محصول یا نحوه استفاده از محصولات خاص به اشتراک بگذارید.

اگر در صنعت غذا هستید، چرا نکات آشپزی را به اشتراک نمی گذارید؟

چگونه می توانید از Tik Tok بهره مند شوید؟
بخش بزرگی از کاربران Tik Tok را نوجوانان تشکیل می دهند.

اگر می خواهید نسل بعدی کاربران رسانه های اجتماعی را هدف قرار دهید، باید از تیک توک استفاده کنید. نسل جدید بیشتر علاقه مند به نمایش محتوای ارگانیک تر و کمتر مدیریت شده است.

وقتی نوبت به تبلیغات می‌رسد، برندها و کسب‌وکارها می‌توانند فرصت‌های زیادی را در Tik Tok کشف کنند.

آنها می توانند از تبلیغات In-Feed استفاده کنند که در صفحه For You با برچسب حمایت شده ظاهر می شود. برندها همچنین با مشارکت با افراد مشهور تیک توک برای کمپین های برند در حال بررسی بازاریابی تأثیرگذار هستند.

بنابراین، قرقره های اینستاگرام یا تیک توک، از چه چیزی باید استفاده کنید؟
چرا هر دو نه؟ هر دو اپلیکیشن توانایی بهبود شناخت برند و افزایش دسترسی مشتری را دارند. به هر حال، هر دو پلتفرم خدمات یکسانی را ارائه می دهند.

و همانطور که می گویند هرگز تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید.

محتوایی که برای Reels یا Tik Tok ایجاد می‌کنید مشابه است، با این حال، برای جمعیت‌های مختلف بازاریابی می‌شود.

بنابراین تا جایی که ممکن است، استفاده از هر دو پلتفرم برای تبلیغ برند یا کسب و کار خود ایده هوشمندانه ای است.

چرا هر جا ممکن است می گوییم؟ این به این دلیل است که تیک توک خشم مردم و دولت‌های سراسر جهان را برانگیخته است.

همه‌گیری کووید 19 جهان را در دست گرفته است و بسیاری از کشورها محصولات چینی را تحریم می‌کنند.

آنچه به آتش می افزاید این ادعاست که شرکت مادر تیک توک، ByteDance می تواند اطلاعات کاربران را با دولت چین به اشتراک بگذارد.

تیک توک اخیراً در هند ممنوع شد.

به نظر می رسد که ایالات متحده نیز همین مسیر را دنبال می کند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی علیه ByteDance را امضا کرده است.

پس از اجرای دستور اجرایی، که به زودی اجرا می شود، همه افراد در ایالات متحده از انجام هر نوع تجارت با ByteDance یا هر یک از شرکت های تابعه آن منع می شوند.

این شامل تیک توک می شود.

اگر شما فردی هستید که برای نیازهای تبلیغاتی یا تبلیغاتی خود به شدت از تیک توک بانکداری می‌کردید، وقت آن رسیده است که به Reels بروید. یا شاید از Reels همراه با تیک توک استفاده کنید.

نتیجه:

برای هر کسب و کاری، ایجاد یک مخاطب جذاب مهم است. پلتفرم رسانه اجتماعی مورد استفاده واقعاً مهم نیست.

با این حال، همیشه عاقلانه است که از چندین پلت فرم رسانه اجتماعی برای نیازهای بازاریابی خود استفاده کنید.

به این ترتیب، اگر اتفاقی برای یک پلتفرم بیفتد، شما پلتفرم های دیگری دارید که می توانید دوباره روی آن بیفتید.

رسانه های اجتماعی پویا هستند.

تقریباً هر روز می توانید تغییرات را مشاهده کنید. کار هوشمندانه ای که باید انجام دهید این است که با این تغییرات سازگار شوید و بفهمید که چه چیزی برای شما و کسب و کارتان بهتر است.

رسانه های اجتماعی برای سرگرمی، ارتباط با مردم، به اشتراک گذاری ایده ها و تعامل با مردم ایجاد شده اند.

بنابراین، در حالی که بحث در مورد برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی در دسترس ادامه دارد، سرگرمی را فراموش نکنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه