چگونه در سال 2021 تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

چگونه در سال 2021 تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟
چگونه در سال 2021 تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

اینستاگرام شاید شلوغ ترین و بزرگترین پلتفرم رسانه های اجتماعی باشد. این ششمین اپلیکیشن محبوب موبایل است که بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. با این حال، این تنها مخاطبان زیاد نیستند که اینستاگرام را به پلتفرم بازاریابی عالی برای رشد تبدیل می‌کنند.

اینستاگرام یک پلتفرم بازاریابی بصری بسیار هدفمند است که به شما امکان می دهد مخاطبان ثابتی بسازید. اما با وجود شرکت‌های زیادی که برای پست تعامل تلاش می‌کنند، چگونه می‌توانید سهم شیر را به دست آورید؟

تعامل در اینستاگرام

قبل از اینکه بفهمیم چگونه فالوورهای واقعی اینستاگرام را جمع آوری کنیم، بیایید در نظر بگیریم که تعامل اینستاگرام چیست؟

در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، نرخ تعامل به عنوان راهی برای سنجش وفاداری دنبال کنندگان به برند شما در نظر گرفته می شود. اما آیا می‌دانستید که تعداد مخاطبان شما مهم نیست، بلکه میزان درگیری آنها با برند خاص شما مهم است؟ تعامل آنها با محتوای شما کلیدی است. تعامل و علاقه فالوورهای شما به ویدیوها، داستان‌ها و عکس‌های شما برای موفقیت مهم است. معیارهای داده مانند نرخ تعامل زمانی مفید هستند که در کمپین های پولی هزینه می کنید. چگونه؟

اگر برند شما نرخ تعامل بالایی دارد، در مکان بهتری برای مذاکره با سفیران برند و تأثیرگذارانی خواهید بود که می‌توانند از طرف شما با نرخ‌های پایین‌تر تبلیغ کنند. به طور مشابه، اینفلوئنسرهایی که فالوورهای درگیر دارند، می‌توانند نرخ‌های بالاتری را از مشتریان احتمالی درخواست کنند.

حال بیایید نحوه افزایش تعامل اینستاگرام را بررسی کنیم.

در اینجا 14 استراتژی وجود دارد که می تواند فالوور و لایک اینستاگرام را افزایش دهد

1. از هشتگ ها استفاده کنید.

هشتگ ها یک سلاح قدرتمند در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام هستند. هشتگ های مرتبط و دقیق به کسب و کار شما کمک می کند تا به مخاطبان مناسب برسد و لایک اینستاگرام را افزایش دهد. با این حال، شما همچنان باید از هشتگ های مناسب برای بهترین تاثیر استفاده کنید. می توانید از ابزارهای تحقیق مانند هشتگ برای لایک استفاده کنید.

این ابزار به شما کمک می کند تا هشتگ ها را برای جایگاه و برند خود پیدا کنید. به سادگی یک هشتگ را در قسمت جستجو وارد کنید و بلافاصله آمار مفیدی دریافت خواهید کرد. این یک ابزار مجهز به هوش مصنوعی است که همچنین می‌تواند بیشترین هشتگ‌ها را بدون دخالت دستی پیدا کند. به سادگی به نام کاربری اینستاگرام شما نیاز دارد.

هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید باید با پست‌ها، محصولات، برند و پیامی که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید، مرتبط باشد. ابزارهایی مانند HashtagsForLikes به طور ارگانیک به شما کمک می کند تا به مخاطب هدف خود برسید.

2. محتوای معنی دار را منتشر کنید.

ارسال محتوای مفید بهترین راه برای جذب فالوور واقعی اینستاگرام است. این نوع محتوا به کاربران انگیزه می دهد تا با برند شما درگیر شوند. این فقط زیرنویس ها و تصویر جذاب نیست، بلکه نوع محتوا نیز هست. شما می خواهید محتوایی ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید که ارزش واقعی محصول را به کاربران شما نشان دهد.

مثال: اگر کسب و کار آبگرم حیوانات خانگی دارید، می توانید عکس های قبل و بعد از حیوانات خانگی را که از خدمات آبگرم شما استفاده کرده اند به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید داستان های موفقیت مشتریان خود را در کنار عکس ها قرار دهید.

3. میزبانی مسابقات و هدایا.

یکی از بهترین اتفاقات در اینستاگرام این است که کاربر دوست خود را در کامنت شما تگ کند. این تگ‌های کامنت در افزایش لایک اینستاگرام و در نتیجه تعامل معجزه می‌کنند. فوراً اعضای جدیدی را به دنبال کنندگان شما اضافه می کند. شما می توانید با برگزاری مسابقات و هدایای معمولی از این نظرات نهایت استفاده را ببرید.

اما چگونه می توانید هدایا را برنامه ریزی و ارسال کنید؟

خوشبختانه ابزارهایی برای این کار نیز وجود دارد. VYPER یکی از این ابزارها است. در VYPER، می توانید یک صفحه فرود برای مسابقه یا هدیه خود طراحی کنید. با ابزار کشیدن و رها کردن صفحه ساخت آن، می توانید صفحه فرود خود را بدون هیچ دانش کدنویسی قبلی ایجاد کنید. به شما امکان می دهد به راحتی سرنخ ها را جمع آوری کنید.

مثال: می‌توانید هدایای معمولی را میزبانی کنید که در آن از کاربران درخواست می‌کنید در ازای یک هدیه، دیگران را تگ کنند.

4. از استوری های اینستاگرام استفاده کنید.

آیا می دانستید که روزانه حدود 300 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می کنند؟ این کاربران نزدیک به سی دقیقه را در صفحه استوری اینستاگرام صرف می کنند. بنابراین، چه راهی بهتر از به اشتراک گذاشتن ویدیوهای بلوپر و عکس‌های پشت صحنه با آن‌ها برای مشارکت دادن فالوورهای اینستاگرام خود چیست؟

مثال: برند خودروسازی رنو از استوری های اینستاگرام برای تبلیغ مدل نیمه شب Twingo خود به نسل هزاره استفاده کرد.

5. از Geotag ها استفاده کنید.

می‌توانید از برچسب‌های جغرافیایی همراه با هشتگ برای یافتن استوری‌ها و پست‌های خود استفاده کنید. کسب‌وکارهای محلی می‌توانند با افزودن این برچسب‌ها به پست‌ها، بیشترین استفاده را از برچسب‌های جغرافیایی به حداکثر برسانند. استفاده از برچسب‌های جغرافیایی به شما امکان می‌دهد با پست‌های کاربرانی که در همان مجاورت فیزیکی قرار دارند، تعامل داشته باشید. برچسب های جغرافیایی به ویژه برای مشاغلی که خدمات ارائه می دهند مفید هستند.

6. از تم های فید اینستاگرام استفاده کنید.

اینها به جذابیت بصری پست های اینستاگرام شما کمک می کنند. این ویژگی به برند شما جذابیت بیشتری می بخشد و مطمئناً لایک و فالوور اینستاگرام را افزایش می دهد. گزینه ها از یک تم ساده سفید و سیاه تا چیزی بسیار رنگارنگ و پیچیده متغیر است.

اگر کسب و کار شما بر روی یک محصول تکراری تمرکز دارد، می توانید یک تم تک را انتخاب کنید.

چگونه در سال 2021 تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟
چگونه در سال 2021 تعامل در اینستاگرام را افزایش دهیم؟

7. فیلترهای سمت راست را پیدا کنید.

این پلتفرم تماماً در مورد جذب مخاطبان با یک ضربه بصری است. یک راه ساده برای دستیابی به این موفقیت، فیلترهای اینستاگرام است. هر فیلتری جذابیت طراحی خاص خود را دارد. اینها ابعاد جدیدی به پست های شما می بخشد. برخی از فیلترهای محبوب عبارتند از:

والنسیا
X-Pro 2
جونو

8. از Story Highlights در نمایه استفاده کنید.

پس از ورود بازدیدکننده به صفحه شما، تنها چند ثانیه فرصت دارید که آنها را به فالوور اینستاگرام تبدیل کنید. ویژگی “برترین ها” به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید. استوری اینستاگرام فقط تا 24 ساعت دوام خواهد داشت. با این حال، هایلایت طول مدت یک داستان را افزایش می دهد و بازدیدکنندگان شما را جذب می کند.

9. از طریق نظرات با دنبال کنندگان درگیر شوید.

یک راه موثر برای افزایش تعامل، تعامل با کاربرانی است که پست های شما را نظر می دهند و لایک می کنند. هر روز زمانی را برای ارسال نظرات و “صحبت” با مخاطبان خود اختصاص دهید.

این چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

اول اینکه، وقتی به نظرات یک کاربر پاسخ می‌دهید، باعث می‌شود آنها احساس خاصی داشته باشند. این احتمال را افزایش می دهد که آنها به شما وفادار بمانند و در نتیجه به طور منظم با حساب اینستاگرام شما تعامل داشته باشند. این روش به طور پیوسته تعاملات اینستاگرام را افزایش می دهد.

10. تعامل با حساب های مشابه.

این یک تدبیر هوشمندانه است که به شما کمک می‌کند تا رقبا را زیر نظر داشته باشید. این یک قدم فراتر از «جاسوسی» از حساب‌های رقبا است. تعامل با حساب‌های مشابه به شما امکان می‌دهد بر انواع محتوایی که پست می‌کنند نظارت داشته باشید. همچنین به شما امکان می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

برای استفاده از این تکنیک، اکانت های اینستاگرامی مشابه اکانت های خود را پیدا کنید. با فالوورهای خود صحبت کنید، حتی با کاربرانی که نظرات مکرر را روی تصاویر و پست های خود ارسال می کنند. با توجه به نوع روابطی که می توانید از این طریق ایجاد کنید، باز پس گرفته خواهید شد. آنها همچنین محتوای شما را جالب و جذاب خواهند یافت.

11. زمان ارسال تست.

یکی از استراتژی‌هایی که می‌تواند فالوورهای واقعی اینستاگرام را افزایش دهد، ارسال پست در صفحه کسب‌وکارتان در زمان‌های مناسب است. هنگامی که اکثر دنبال کنندگان شما احتمالاً فیدهای پست خود را مرور می کنند، می توانید با انتشار محتوا از تعاملات سوء استفاده کنید.

چگونه زمان مناسب ارسال را پیدا می کنید؟

می توانید از ابزار تحلیلی اینستاگرام استفاده کنید. این به شما تصویر واضحی از زمانی که مخاطبان شما به صورت آنلاین از شما بازدید می کنند، می دهد. هنگامی که در آن زمان پست می کنید، در عرض چند دقیقه پس از ارسال، تعاملات بیشتری کسب خواهید کرد. این بیش از آن دسته از تعاملاتی است که بعداً به دست می آیند.

ممکن است یک قدم پیشگیرانه بردارید و از ابزاری مانند ناشر رسانه اجتماعی Sprout Social استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا پست‌هایی را که بعداً منتشر می‌شوند زمان‌بندی کنید.

12. به خستگی فالوور توجه کنید.

اینستاگرام در مورد تعاملات و مکالمات خرد نیست. این همان چیزی است که توییتر در مورد آن است. در عوض، این تعامل با انتشار محتوای با کیفیت بالا ارتباط دارد. چه کاری می توانی انجام بدهی؟

محدودیت ارسال یک تا دو فیلم یا عکس در روز را حفظ کنید. اگر بیش از حد پست کنید، در معرض خطر آسیب رساندن به نرخ تعامل ناشی از خستگی فالوور خواهید بود. اگر فالورهای شما را به طور مکرر اسپم کنید، فالوورهای اینستاگرام را از دست خواهید داد. این در نهایت منجر به کاهش تعامل خواهد شد.

13. یک CTA به پست خود اضافه کنید.

این یک عمل ساده است که در آن از دنبال کنندگان خود درخواست می کنید که نظر بدهند. سپس می توانید آنها را به تعامل با شما دعوت کنید. این بسیار سودمند است. به همین دلیل گنجاندن دعوت به اقدام در زیرنویس‌های پست بسیار مهم است.

CTA ها چه چیزی می توانند به دست آورند؟

آنها بازدیدکنندگان را از طریق نظرات تشویق می کنند تا درگیر شوند. این باعث می شود که آنها زمان بیشتری را برای پست شما صرف کنند. این یک راه ساده و در عین حال موثر برای افزایش تعامل اینستاگرام و در نتیجه رشد است. از این تاکتیک در صفحه خود با یک هدیه استفاده کنید.

14. اندازه گیری و بهینه سازی.

برای اطمینان از اینکه همه چیز را به درستی انجام می دهید، دائماً داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید. سپس بر اساس آن بهینه سازی کنید. با دانستن اینکه چه اشتباهی انجام می دهید، می توانید نرخ تعامل اینستاگرام خود را افزایش دهید.

چه قدم هایی می توانید بردارید؟

از ابزار اینستاگرام برای بررسی عملکرد محتوای خود استفاده کنید. همچنین تصویری در مورد رفتار مخاطب به شما می دهد. با این حال، برای انجام این کار به یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام نیاز دارید. همچنین می توانید با وارد کردن نام نمایه خود در ماشین حساب تعامل، میزان تعامل برند خود را ارزیابی کنید.

آیا برای افزایش تعامل در اینستاگرام آماده اید؟

برای افزایش لایک و فالوور اینستاگرام، باید نرخ تعامل در پلتفرم اینستاگرام را افزایش دهید. استراتژی های ذکر شده در این وبلاگ را آزمایش کنید. ما را در جریان روند ماجرا قرار دهید!

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه