راه هایی برای تعامل با فالوورهای اینستاگرام برای کمک به افزایش محبوبیت استارتاپ شما

راه هایی برای تعامل با فالوورهای اینستاگرام برای کمک به افزایش محبوبیت استارتاپ شما
راه هایی برای تعامل با فالوورهای اینستاگرام برای کمک به افزایش محبوبیت استارتاپ شما

در سال های اخیر، جهان شاهد موفقیت چندین استارتاپ بوده است. در حالی که بسیاری از موفقیت آنها به کیفیت محصولات و خدماتی است که ارائه می دهند، بخشی از آن نیز به دلیل تلاش های بازاریابی آنها در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام است.

استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام فقط شامل تلاش‌های تبلیغاتی نمی‌شود، بلکه تلاش‌هایی برای تعامل با فالوورها نیز انجام می‌شود. این مقاله شما را با تمام نکات مهم تعامل اینستاگرام آشنا می کند تا به استارتاپ شما کمک کند فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشد.

نکته جانبی، اگر می خواهید رشد سریع و آسان داشته باشید، همیشه می توانید فالوور اینستاگرام بخرید. اما ابتدا، بیایید درک کنیم که تعامل در اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد.

تعامل اینستاگرام به چه معناست و چرا مهم است؟

تعامل اینستاگرام را می توان به عنوان تعامل بین مخاطب هدف و محتوای شما در اینستاگرام تعریف کرد. معیارهای مختلفی توسط اینستاگرام ارائه شده است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا تعامل خود را اندازه گیری کنند، مانند:

  • سهام
  • نظرات
  • پیروان
  • ذخیره می کند
  • کلیک ها
  • دی ام ها
  • هشتگ های مارک دار
  • ذکرها (هم با برچسب و هم بدون برچسب)

این معیارها بینش هایی را در مورد نحوه تعامل مخاطبان هدف شما با محتوای شما ارائه می دهد. به عبارت ساده، وقتی اعداد زیاد باشد، ثابت می‌کند که مخاطبان شما واقعاً به محتوای شما علاقه دارند و فعالانه با آن درگیر هستند، نه اینکه فقط آن را ببینند.

الگوریتم اینستاگرام همچنین صفحاتی را که تعامل بالایی دارند، تقویت می کند. بنابراین، اگر می خواهید صفحه اینستاگرام استارتاپ شما توسط افراد بیشتری مشاهده شود، باید به جنبه تعامل توجه کنید.

اکنون که می‌دانید تعامل اینستاگرام به چه معناست و اهمیت آن چیست، بیایید به برخی از راه‌هایی بپردازیم که می‌توانید با فالوورهای اینستاگرام خود درگیر شوید تا محبوبیت استارت‌آپ خود را افزایش دهید.

1. بدانید که برای چه کسی محتوا تولید می کنید

قبل از شروع ایجاد و ارسال محتوا در اینستاگرام، شناختن مخاطبان هدف ضروری است. شما می توانید با انجام تحقیق در مورد جمعیت مخاطبان هدف خود، اطلاعات بیشتری کسب کنید. این یک فرآیند پیچیده است که شامل:

جمع آوری داده ها در مورد مخاطبان و مشتریان رسانه های اجتماعی موجود
استفاده از گوش دادن اجتماعی برای یافتن مکالمات مرتبط با برند شما
تحقیق در مورد کانال های اجتماعی مورد استفاده توسط مخاطبان هدف شما
بررسی رقبای خود
درک اینکه مخاطبان شما از صفحه اینستاگرام شما چه می خواهند

2. در هنگام تعامل معتبر باشید

زمانی بود که مشاغل به کمپین های بازاریابی نرم و بدون اصالت متکی بودند. آن روزها خیلی وقت است که رفته اند. امروزه، اگر می‌خواهید استارت‌آپ خود را در اینستاگرام رایج‌تر ببینید، باید معتبر باشید.

معتبر بودن در اینستاگرام به معنای به اشتراک گذاری محتوایی است که به مخاطبان هدف شما نگاهی اجمالی به افراد واقعی که استارتاپ شما را تشویق می کنند، ارائه می دهد. برای مثال، عکس‌ها و ویدیوهای پشت صحنه کار تیم شما به مخاطبان اجازه می‌دهد به برند شما اعتماد کنند. به یاد داشته باشید که صداقت بیشتر از کمال قدردانی می شود.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

3. کپشن بنویسید و از هشتگ استفاده کنید تا شخصیت برند خود را برجسته کنید

کپشن ها و هشتگ ها نقش مهمی در نشان دادن شخصیت برند شما در مقابل مخاطبان هدف شما در اینستاگرام دارند. بنابراین، مطمئن شوید که از آنها به خوبی استفاده می کنید. اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که زیرنویس‌هایی به طول 2200 کاراکتر بنویسند، که بیشتر از چیزی است که برای گفتن داستان‌های جذاب نیاز دارید.

به عبارت ساده تر، هر چه استوری های شما جذاب تر باشد، احتمال اینکه فالوورهای اینستاگرام روی پست های شما کامنت بگذارند، بیشتر می شود.

همچنین می توانید حداکثر 30 هشتگ برای هر پست قرار دهید. هشتگ‌ها نقشی حیاتی در اینستاگرام بازی می‌کنند، زیرا به صفحات و محتوای مرتبط توسط مخاطبان امکان می‌دهند. با این حال، به یاد داشته باشید که تمام پست های خود را با هشتگ پر نکنید. در حالت ایده آل، شما باید از 3 تا 5 هشتگ در هر پست استفاده کنید.

همچنین، استفاده از هشتگ های مرتبط ضروری است، زیرا هشتگ های نامربوط ممکن است منجر به گزارش کاربران از محتوای شما شود.

4. ویدئوها تعامل بیشتری نسبت به عکس ها به ارمغان می آورند

وقتی اینستاگرام برای اولین بار ظهور کرد، عمدتاً یک برنامه اشتراک گذاری عکس بود. با این حال، با گذشت زمان، به چیزی بیشتر تبدیل شده است. امروزه کاربران اینستاگرام تعامل با محتوای ویدئویی را بیشتر از تصاویر ترجیح می دهند. بنابراین، پست کردن مکرر ویدیوها را مهم بدانید.

اگر نگران نقص در ویدیوهای خود هستید، نگران نباشید! کمی نقص، اصالت برند شما را به منصه ظهور می رساند.

طیف گسترده ای از ابزارهای ویرایش ویدیو در آنجا وجود دارد که می توانید از آنها برای افزودن آن پولیش بیشتر به ویدیوهای خود نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید موسیقی را به ویدیوهای خود اضافه کنید و صحنه های مختلف را ترکیب کنید.

5. از ویژگی چرخ و فلک استفاده کنید

ویژگی Carousels اینستاگرام به کاربران این امکان را می دهد که چندین تصویر را در یک پست ارسال کنند. اگر می خواهید پست های مبتنی بر عکس شما چشم نواز باشد، هیچ چیز بهتر از ویژگی چرخ و فلک نیست.

این ویژگی همچنین تعامل زیادی را برای کاربران ایجاد می کند (به طور متوسط، بیش از سه برابر تعامل ایجاد شده توسط پست های معمولی).

همچنین کمک های زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که شما را به ایجاد پست های Carousels برای تعامل بیشتر کاربر راهنمایی می کند. همچنین اگر مبتدی هستید، می‌توانید از قالب‌های رایگانی که ایجاد پست‌های Carousels را آسان می‌کند، انتخاب کنید.

بنابراین، از تمام منابع موجود برای به حداکثر رساندن تعامل کاربر برای صفحه اینستاگرام استارتاپ خود نهایت استفاده را ببرید.

6. تصاویر با کیفیت بالا الزامی است

حتی اگر ویدیوها و پست‌های چرخ فلک نسبت به پست‌های معمولی مبتنی بر عکس، درگیر شدن کاربر بیشتری ایجاد می‌کنند، به این معنی نیست که شما هیچ توجهی به دومی نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید، پست مبتنی بر عکس قدیمی هنوز هم ساده‌ترین پست برای نوشتن و دسترسی است، و هر تعاملی که ایجاد کند، به اعداد کلی کمک خواهد کرد.

با این حال، نمی توانید از کاربران انتظار داشته باشید که با پستی که از یک تصویر با کیفیت پایین تشکیل شده است، درگیر شوند.

بنابراین، قبل از آپلود یک عکس در اینستاگرام، مطمئن شوید که عکسی با کیفیت است. حتی می‌توانید از فیلترهای داخلی اینستا یا یک برنامه ویرایش عکس شخص ثالث برای تزئین آن عکس‌ها قبل از پست استفاده کنید.

7. ایجاد تعامل در زمان واقعی کاربر با Instagram Live

در طی 2 تا 3 سال گذشته، ویدیوهای زنده بسیار محبوب شده اند. این باعث شده است که همه پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی ویژگی‌های ویدیوی زنده را اضافه کنند و به کاربران امکان می‌دهند در زمان واقعی به مخاطبان خود متصل شوند.

بهترین چیز در مورد ویدیوهای زنده این است که آنها در صمیمیت بیشتر با مخاطبان بسیار مؤثر هستند.

اینستاگرام اخیراً یک ویژگی Live Shopping را اضافه کرده است که به مشاغل اجازه می دهد محصولات خود را بفروشند و ویدیوهای زنده را میزبانی کنند. با خیال راحت به همه بینندگان ویدیوهای زنده خود با نام آنها خوش آمد بگویید. این باعث ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر بین شما و فالوورهای اینستاگرام شما می شود.

8. محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به دنبال‌کنندگان در اینستاگرام و استارت‌آپ‌ها این امکان را می‌دهند که در گفتگوها شرکت کنند، نه فقط از طریق کلمات. به عنوان مثال، اگر کاربری برند شما را در یک پست برچسب گذاری کند، می توانید آن محتوا را به عنوان یک داستان ارسال کنید

روند به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر به روش های منحصر به فردی برای برندها منجر می شود تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند.

مخاطبان شما از اینکه شما مشتاق به اشتراک گذاری محتوای آنها هستید، قدردانی می کنند، که شانس اشتراک گذاری محتوای شما را افزایش می دهد.

مخاطبان جدید همچنین متوجه می شوند که شما چگونه محتوای مخاطبان خود را به اشتراک می گذارید و آنها را تشویق می کنند تا استارتاپ شما را دنبال کنند.

9. پاسخگوی DM ها و نظرات باشید

با این حال، فقط به این دلیل که دشوار است به این معنی نیست که باید از آن بگذرید. پاسخ ندادن به پیام های فالوورها می تواند باعث شود آنها احساس کنند که شما به آنها اهمیت نمی دهید. در نتیجه ممکن است صفحه اینستاگرام شما را آنفالو کنند.

در حالت ایده‌آل، اگر هر هفته چند ساعت برای پاسخ دادن به همه نظرات و پیامک‌ها وقت بگذارید، مفید خواهد بود. لازم نیست در پاسخ های خود زیاده روی کنید. صرفاً گفتن «متشکرم» به یک نظر قدردانی، گاهی تمام چیزی است که یک فالوور می خواهد از شما بشنود.

10. به زمان های ارسال استراتژیک پایبند باشید

بنابراین شما فقط یک پست جذاب نوشتید، و من نمی توانم منتظر انتشار آن باشم. با این حال، پس از انتشار آن، پاسخی گرم از طرف فالوورهای اینستاگرام خود دریافت کردید. دلیلش چی میتونه باشه؟

به احتمال زیاد، شما پست را در زمانی منتشر کردید که اکثر مخاطبان هدف شما خواب بودند. به همین دلیل است که پست کردن در زمان های استراتژیک برای اطمینان از اینکه پست های شما برای مخاطبان قابل مشاهده است، حیاتی است. به هر حال، اگر فالوورهای شما نتوانند پست های شما را ببینند، شانس واقعی برای تعامل با محتوای شما وجود ندارد.

11. فراخوانی برای اقدام را در هر پست بگنجانید

مهم نیست که چه نوع پستی را به اشتراک می گذارید، ضروری است که فراخوانی برای اقدام را در همه آنها بگنجانید. مطمئناً، برخی از فالوورهای شما صرف نظر از اینکه CTA دارید یا خیر، ممکن است با پست های شما درگیر شوند. با این حال، بسیاری برای تعامل با پست‌های شما به یک حرکت نیاز دارند.

همچنین، مطمئن شوید که فراخوان‌های اقدام منعکس کننده شخصیت برند شما هستند. به زبان ساده، خلاق باشید و راه‌های جدیدی برای تشویق فالوورهای خود به انجام آنچه می‌خواهید و نیاز دارید پیدا کنید.

نتیجه

بنابراین تقریباً برای این پست اینستاگرام و استارت آپ ها تمام می شود. قبل از اینکه ما امضا کنیم، می‌خواهیم در مورد خدمات MrInsta به شما بگوییم. در MrInsta، می‌توانید لایک اینستاگرام بخرید تا صفحه اینستاگرام استارت‌آپ خود را به سرعت رشد دهید. MrInsta همچنین لایک ها و نظرات را برای افزایش آمار تعامل ارائه می دهد.

بهترین چیز در مورد MrInsta این است که یک ابزار مبتنی بر ربات نیست. شما فالوورهای واقعی خواهید داشت که به رشد ارگانیک صفحه شما کمک می کنند. بنابراین، صفحه اینستاگرام خود را با MrInsta رشد دهید.

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه