چند ترفند موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام

 افزایش تعامل در اینستاگرام
افزایش تعامل در اینستاگرام

اکنون که بیزینس‌های آنلاین و به ویژه کسب و کارهای اینستاگرامی روز به روز در حال توسعه هستند، اهمیت ارتباط با مخاطبان و مشتریان بیش از پیش نمایان شده است. شاید در نگاه اول، تعامل با فالوورها چندان ضروری به نظر نرسد، اما برای این بیزینس‌ها، ارتباط بیشتر، درآمد بیشتری را نیز به همراه دارد.

تعامل در اینستاگرام به مجموعه‌ی ارتباطاتی گفته می‌شود که در صفحه‌ی شما صورت می‌گیرد. این ارتباطات شامل لایک، کامنت، سیو، به اشتراک گذاری، پیام‌های دایرکت، کلیک روی لینک‌ها، تگ‌ها و منشن‌ها می‌شود.

چرا حتماً باید به فکر افزایش تعامل در اینستاگرام باشیم؟

کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید می‌کنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند. معیاری به نام نرخ تعامل وجود دارد که میزان این ارتباطات را بررسی و کنترل می‌کند.

در صورتی که این عدد برای پیج‌ها کم‌تر از مقدار معمول باشد، علاوه بر این که صاحب اکانت سودی از صفحه‌ی اینستاگرامی خود نخواهد برد، بلکه اینستاگرام به دلیل تعامل کم، اجازه‌ی قرار گرفتن پست‌ها را در اکسپلورر نخواهد داد.

بدین ترتیب فالوورهای پیج با سرعت بسیار کمی افزایش خواهند یافت. اما روش‌هایی برای افزایش نرخ تعامل وجود دارند که می‌توانند باعث رونق کسب و کار اینستاگرامی شما شوند.

روش‌ها و ترفندهای افزایش تعامل در اینستاگرام را به اتفاق مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

1. تنظیم زمان مناسب برای پست گذاشتن

پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار محتوا می‌تواند یکی از کلیدی‌ترین عوامل در افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام باشد.

بهترین زمان برای پست یا استوری گذاشتن، زمانی است که فالوورهای زیادی در اینستاگرام آنلاین باشند. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما برای پیدا کردن این زمان کمک کنند.

2 . شروع گفتگو با استیکرهای استوری

استیکرهای استوری می‌توانند بهانه‌ای برای شروع گفتگو و تعامل با دوستان و آشنایان باشند.  می‌توانید با طرح یک سوال یا نظرخواهی درباره‌ی یک موضوع، با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید.

گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش محبوبیت شما شده و کاربران بیشتری برای ارتباط با شما ترغیب می‌شوند.

3. آنالیز انواع محتوا

پس از کمی فعالیت در پیج اینستاگرامی خود، می‌توانید بازخوردهایی را که از کاربران دریافت می‌کنید، آنالیز کنید و بهترین نوع محتوا را از لحاظ قالب تشخیص دهید.

برای مثال باید به این نتیجه برسید که کاربران شما بیشتر محتوای متنی را دوست دارند یا تصویری، استوری‌ها را بیشتر می‌پسندند یا پست‌ها را و …

4. انتشار محتوای قابل اشتراک (sharable Content)

یکی دیگر از عواملی که بر نرخ تعامل تأثیرگذار است، اشتراک و یا فوروارد کردن پست‌ها و استوری‌ها می‌باشد. اگر واقعاً می‌خواهید پیج خود را به اوج برسانید و درآمد زیادی از آن کسب کنید، یکی از بهترین راهکارها تولید محتوایی است که قابل اشتراک گذاری باشد.

برای مثال می‌توانید محتوای فان یا حتی خبرهای فوری را در پیج خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید محتواهایی را که همیشه می‌توانند مورد بحث و گفتگو قرار گیرند، در پیج خود قرار دهید.

5. انتشار محتوای فان

اگر با فالوورهای خود رابطه‌ی صمیمی داشته باشید، مطمئناً بازخوردهایی مثبتی دریافت خواهید کرد. سعی کنید در تولید محتوای تخصصی خود کمی چاشنی طنز به آن اضافه کنید تا کاربران بیشتری را برای پیج خود جذب نمایید.

اگر پست‌های شما کمی فان باشند، این مسئله می‌تواند بر میزان رضایت‌مندی فالوورها از شما اثر مثبت بگذارد و باعث افزایش تعامل در اینستاگرام شود. البته باید به یاد داشته باشید که نباید زیاده‌روی کنید. اگر مطالب طنز به قدری باشند که باعث انحراف محتوا از زمینه‌ی اصلی فعالیت پیج شوند، می‌توانند اثر منفی هم در پی داشته باشند.

6. توجه ویژه به هشتگ‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام

هشتگ‌ها را دست کم نگیرید! هشتگ‌های اینستاگرامی بسیار مهم هستند و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند باعث رشد تعداد فالوورهای پیج شوند.

کاربرانی که می‌خواهند درباره‌ی یک موضوع خاص پست‌هایی را مشاهده کنند، اما پیجی با این موضوع نمی‌شناسند، به جای جستجوی پیج، در قسمت هشتگ‌ها به دنبال آن می‌گردند. اگر هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود را به درستی به کار ببرید، می‌توانید از این مورد سود زیادی برای خود کسب کنید.

7. برگزاری لایو اینستاگرامی جهت افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

هر از چند گاهی ویدیوهای لایو برگزار نموده و با مخاطبین پیج خود گفتگو کنید. با استفاده از لایو می‌توانید به سوالات فالوورهای خود پاسخ داده و نظر آن‌ها را راجع به پیج جویا شوید.

این مورد هم می‌تواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فالوورها شود. در نتیجه، بیشتر با شما ارتباط خواهند داشت و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت.

8. تولید محتوای اختصاصی برای افزایش تعامل در اینستاگرام

اگر می‌خواهید کاربران اینستاگرام را به سمت پیج خود جذب کنید، یکی از موثرترین عوامل، تولید محتوای اختصاصی می‌باشد. چنانچه فالوورهای پیج شما اطلاع یابند که محتوای پیج، کپی بوده و توسط خود شما تولید نشده است،

9. جذب مخاطب از منابع دیگر

شبکه‌های فضای مجازی با این که به صورت مستقل از هم فعالیت می‌کنند، اما پیوندهایی وجود دارد که آن‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. اگر بتوانید از این ارتباط استفاده نمایید و از دیگر شبکه‌های مجازی برای اینستاگرام خود مخاطب جذب کنید، قدم بزرگی در راه پیشرفت پیج خود و افزایش نرخ تعامل برداشته‌اید.

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه