صاحبان تجارت الکترونیک چگونه می توانند در اینستاگرام موفق شوند؟

صاحبان تجارت الکترونیک چگونه می توانند در اینستاگرام موفق شوند؟
صاحبان تجارت الکترونیک چگونه می توانند در اینستاگرام موفق شوند؟

با بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان، اینستاگرام یک رسانه اجتماعی است که هر روز بیشتر می شود. محبوبیت آن باعث شده است که از یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده به یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی برای مشاغل در هر شکل و اندازه ای تبدیل شود. به‌ویژه کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر سود زیادی از اینستاگرام برده‌اند، و در این پست، تمام اطلاعاتی را که صاحبان تجارت الکترونیک برای موفقیت در این پلتفرم نیاز دارند، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

شروع شدن

اولین کاری که باید در اینستاگرام انجام دهید، ایجاد یک پروفایل تجاری است. اگر نمی دانید نمایه کسب و کار در اینستا با یک نمایه معمولی چه تفاوتی دارد، به نکات زیر توجه کنید:

  • نمایه کسب‌وکار به مالکان اجازه می‌دهد به تجزیه و تحلیل‌ها برای ارزیابی اطلاعات فالوور، دسترسی، برداشت‌ها و موارد دیگر دسترسی داشته باشند.
  • نمایه کسب و کار را می توان برای افزودن فراخوان برای اقدام و سایر ویژگی های تعاملی استفاده کرد که به دنبال کنندگان اجازه می دهد با پست های تبلیغاتی درگیر شوند.
  • یک نمایه تجاری از ادغام شخص ثالث پشتیبانی می کند.

بنابراین اگر کسب و کار شما هنوز پروفایل اینستاگرام ندارد، زمان آن فرا رسیده است که تغییر دهید. فرآیند تغییر از یک نمایه معمولی اینستا به یک نمایه تجاری ساده است و تنها چند دقیقه طول می‌کشد تا تغییر دهید.

بعدش چی؟

بنابراین شما با موفقیت به پروفایل تجاری اینستاگرام تغییر مکان دادید. اما آیا این برای تجارت الکترونیک شما کافی است؟ پاسخ کوتاه و ساده این است – نه، اینطور نیست. هنگامی که نمایه کسب و کار شما با تمام محتوای عکس، ویدیو و متن مرتبط تنظیم شد، وقت آن است که به ویژگی فروشگاه اینستاگرام روی بیاورید.

فروشگاه اینستاگرام قابلیتی است که می توانید از آن برای ادغام همه محصولات خود با پروفایل تجاری که به تازگی به آن تغییر کاربری داده اید استفاده کنید. پس از فعال شدن این ویژگی، می توانید کاتالوگ محصولات خود را به طور کامل برای مخاطبان هدف خود در خود اینستاگرام نمایش دهید. اینستاگرام اخیراً قابلیتی به نام Checkout را نیز اضافه کرده است که به افراد امکان می دهد بدون نیاز به ترک اینستاگرام محصولات خود را خریداری کنند. بنابراین، با ترکیب این ویژگی‌ها، کسب و کار تجارت الکترونیک شما مطمئناً درجاتی از موفقیت را مشاهده خواهد کرد.

بیایید به تمام مزایایی که ویژگی فروشگاه اینستاگرام ارائه می دهد نگاهی بیندازیم:

  • مخاطبان شما مجبور نیستند اینستاگرام را ترک کنند: این بدون شک بزرگترین مزیتی است که فروشگاه اینستاگرام به مشاغل تجارت الکترونیک ارائه می دهد. اکثر کاربران شبکه های اجتماعی این روزها نمی خواهند برای مشاهده محصولاتی که می خواهند بخرند از وب سایت های مختلف بازدید کنند. آنها ترجیح می دهند تمام اطلاعات را در پلتفرمی که استفاده می کنند دریافت کنند.

اگر کاربران اینستاگرام محصولاتی را که ارائه می‌دهید دوست داشته باشند، طبیعتاً تمایل دارند از وب‌سایت شما بازدید کنند. این تضمین می کند که افرادی که از اینستاگرام از وب سایت شما بازدید می کنند، احتمال خرید بسیار بیشتری دارند و در نتیجه ترافیک باکیفیتی برای وب سایت شما ایجاد می شود.

  • اجازه برچسب‌گذاری محصول در بین پست‌ها را می‌دهد: اگر می‌خواهید در چشم مخاطبان هدف خود برجسته و مرتبط بمانید، باید مرتباً از نمایه کسب‌وکار خود در اینستاگرام پست بگذارید. با ویژگی فروشگاه اینستاگرام، می‌توانید محصولات را در تمام پست‌های خود تگ کنید.

هنگامی که هشتگ‌ها را برای این پست‌ها بهینه‌سازی می‌کنید، شانس زیادی برای ظاهر شدن در مقابل مخاطبان هدف شما در یکی دیگر از ویژگی‌های اینستاگرام که اخیراً معرفی شده است – تب کاوش خرید، دارند. برگه کاوش خرید معمولاً توسط کاربران Insta مشاهده می شود که از قبل قصد خرید دارند.

  • تبلیغ مستقیم محصول: قبل از راه اندازی فروشگاه اینستاگرام، ایجاد تبدیل از طریق پلتفرم برای مشاغل تجارت الکترونیک بسیار دشوار بود. مطمئناً، هنوز هم یک پلتفرم محبوب برای تقویت روابط با مشتری بود، اما وقتی صحبت از تبدیل به میان آمد، فاقد آن بود. این به این دلیل بود که اینستا فقط اجازه داد یک لینک در بیو قرار گیرد. بنابراین، هر پستی که یک محصول یا تبلیغ نام تجاری بود، باید دارای نوع تماس برای اقدام زیر باشد – پیوند موجود در بیو را بررسی کنید.

با این حال، فروشگاه اینستاگرام همه چیز را تند کرده است. اکنون، کسب‌وکارها می‌توانند محصولات خود را مستقیماً و همچنین به روش‌های مختلف با استفاده از فرمت‌های پست مختلف (عکس، ویدیو، استوری) بدون هیچ گونه تأثیر نامطلوبی بر تجربه کاربر نشان دهند. به لطف فروشگاه اینستاگرام، برچسب گذاری محصولات در پست های شما به آسانی تگ کردن افراد دیگر خواهد بود.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی فروشگاه اینترنتی خود

نابراین اکنون که از تمام مزایایی که ویژگی فروشگاه اینستاگرام ارائه می دهد مطلع هستید، طبیعتاً علاقه مند خواهید بود که بدانید چگونه یک فروشگاه اینستاگرام برای فروشگاه تجارت الکترونیک خود راه اندازی کنید. انجام این کار مدتی طول می کشد، زیرا شامل یکپارچه سازی قسمت های متحرک خاص و همچنین دریافت تاییدیه اینستاگرام برای راه اندازی و راه اندازی آن است. اما نگران نباشید، زحمت کم است و در نهایت، ارزشش را دارد!

اولین چیزی که برای راه اندازی فروشگاه اینستاگرام خود نیاز دارید یک فروشگاه فیس بوک است که منبع تمام اطلاعات استخراج شده توسط اینستاگرام برای ایجاد موفقیت آمیز فروشگاه اینستاگرام شما است. اگر فروشگاه فیس بوک ندارید، در اینجا می توانید آن را راه اندازی کنید:

  • فروشگاه مستقل فیس بوک: اولین گزینه ای که می توانید کشف کنید این است که یک فروشگاه فیس بوک مستقل راه اندازی کنید. با این حال، این پتانسیل پیچیده‌تر کردن مسائل را دارد، زیرا شما باید کاتالوگ محصول را از ابتدا ایجاد کنید و همچنین با مدیریت موجودی در چندین جبهه مقابله کنید.

سیستم مدیریت تجارت الکترونیک فیس بوک نیز مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، زیرا چندین ویژگی را که در پلتفرم های اختصاصی تجارت الکترونیک ارائه می شود، ارائه نمی دهد. با این حال، همه چیز به ترجیحات شما خلاصه می شود. اگر ایجاد یک فروشگاه فیس بوک مستقل برای شما مفید است، دلیلی وجود ندارد که آن را ادامه ندهید. با این حال، اگر مدیریت موجودی‌ها و سفارش‌های جداگانه مشکل‌ساز به نظر می‌رسد، گزینه دومی نیز برای بررسی وجود دارد.

  • فروشگاه تجارت الکترونیک خود را با فیس بوک همگام سازی کنید: اگر فروشگاه تجارت الکترونیک شما روی پلتفرمی مانند Shopify، BigCommerce یا Magento وجود دارد، خوش شانس هستید. شما می توانید کل کاتالوگ محصول خود را در عرض چند دقیقه یکپارچه کنید و بهترین چیز در مورد این گزینه ردیابی خودکار موجودی است.

اگر سادگی مورد شماست، توصیه می کنیم این گزینه را انتخاب کنید، زیرا می توانید تمام سفارشات خود را از یک مکان (داشبورد Shopify یا BigCommerce) مدیریت کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که تمرکز بیشتری روی افزایش فروش داشته باشید.

صاحبان تجارت الکترونیک چگونه می توانند در اینستاگرام موفق شوند؟
صاحبان تجارت الکترونیک چگونه می توانند در اینستاگرام موفق شوند؟

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام شما

هنگامی که فروشگاه فیس بوک شما عملیاتی شد، باید مراحل زیر را برای راه اندازی موفقیت آمیز فروشگاه اینستاگرام خود انجام دهید:

  • برنامه اینستاگرام خود را به روز کنید: اگر از نسخه قدیمی برنامه اینستاگرام استفاده می کنید، به ویژگی Shop دسترسی نخواهید داشت. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را به آخرین نسخه به روز کنید.
  • صفحات اینستاگرام و فیس بوک خود را پیوند دهید: هنگامی که برنامه اینستاگرام شما به روز شد، صفحات تجاری خود را در فیس بوک و اینستاگرام پیوند دهید. برای پیوند موفقیت آمیز صفحات، به سادگی به گزینه “حساب های مرتبط” در تنظیمات اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید.
  • افزودن اینستاگرام به عنوان کانال فروش: می توانید اینستاگرام را به عنوان یکی از چندین کانال فروش در فروشگاه تجارت الکترونیک خود راه اندازی کنید. به عنوان مثال، اگر فروشگاه Shopify دارید، به داشبورد بروید و اینستاگرام را در کادر افزودن کانال فروش انتخاب کنید، که با کلیک بر روی نماد مثبت می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.
  • منتظر تایید باشید: در این مرحله، این بر عهده اینستاگرام است که فرآیند بررسی را انجام دهد، که ممکن است چند روز طول بکشد. پس از تکمیل موفقیت آمیز، اینستاگرام برای شما اعلان ارسال می کند و شما آماده هستید که از ویژگی های مختلف فروشگاه اینستاگرام استفاده کنید.
  • تأیید فروشگاه فیس بوک برای افزودن: مرحله نهایی شامل تأیید فروشگاه فیس بوک است که می خواهید با نمایه تجاری اینستاگرام خود همگام سازی کنید. پس از باز کردن گزینه “تنظیمات تجاری” می توانید این کار را با دسترسی به برگه “خرید” انجام دهید.

اکنون که فروشگاه اینستاگرام شما در نهایت عملیاتی شده است، زمانی که می خواهید یک پست جدید ایجاد کنید، می توانید گزینه “تگ محصولات” را مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید و محصولات مورد نظر را تگ کنید.

تنظیم دقیق تبلیغات فروشگاه اینستاگرام شما

راه اندازی فروشگاه اینستاگرام کافی نیست. اکنون که عملیاتی شده است، باید بر بازاریابی اینستاگرام تمرکز کنید تا این خبر را گسترش دهید. در زیر، نکاتی را مشاهده خواهید کرد که به فروشگاه اینستاگرام شما کمک می کند تا برای مخاطبان هدف شما بیشتر دیده شود:

  • اجرای تبلیغات: پست های خرید شما را می توان به عنوان تبلیغات در اینستاگرام اجرا کرد و می توانید آن را از طریق مدیر تبلیغات فیس بوک انجام دهید. پست ها باید دارای برچسب های دقیق، هشتگ های توصیفی و تصاویر با کیفیت باشند. بهینه سازی نکردن پست ها به احتمال زیاد منجر به شکست می شود، بنابراین به یاد داشته باشید که تا آنجا که می توانید پست ها را بهینه کنید.
  • برای پست های خود هشتگ های خاص ایجاد کنید: بدون هشتگ نمی توانید انتظار موفقیت در اینستاگرام را داشته باشید. بنابراین در تمام پست‌های خرید خود از هشتگ‌های خاص استفاده کنید. به کارهایی که رقبای شما در اینستاگرام انجام می دهند نگاه کنید و الهام بگیرید!
  • از استیکرهای محصول استفاده کنید: همچنین می توانید با استفاده از ویژگی استوری اینستاگرام پست های خرید ایجاد کنید. این شامل برچسب های محصول در چهار سبک است و همچنین می توانید متن و رنگ استیکرها را ویرایش کنید.
  • برچسب‌گذاری محصولات در پست‌های قبلی: اگر پست‌های قبلی حاوی محصولاتی بودید، فراموش نکنید که دوباره آنها را ببینید و آنها را تگ کنید. این اطمینان حاصل می کند که حتی اگر یک کاربر اینستاگرام یک پست قدیمی تر را ببیند، خرید برای محصولات مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

در پایان، مایلیم برای شما و تجارت الکترونیکی شما بهترین ها را در سفر خود در دنیای گسترده اینستاگرام آرزو کنیم. اگر می‌خواهید حضور کسب‌وکار خود را در اینستاگرام تقویت کنید، برای دنبال‌کنندگان اینستاگرام با هدفمند و باکیفیت بالا، و آن هم به صورت رایگان، به مستر اینستا مراجعه کنید! مستر اینستا همچنین طیف گسترده ای از خدمات ممتاز را نه تنها برای اینستاگرام، بلکه برای سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب و توییتر ارائه می دهد.

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه