بهترین نکات بازاریابی اینستاگرام برای سال 2021
سال 2021 به خوبی در حال انجام است و اینستاگرام همراه با امثال توییتر و فیس بوک در اوج نردبان رسانه های اجتماعی قرار دارد. تصویر محور برای بازاریابان ایده آل شده است تا محصولات خود را برای مخاطبان هدف خود به نمایش بگذارند و بازاریابی اینستاگرام به دلیل چندین ویژگی مفید این روزها رونق گرفته است.
اگر میخواهید برند شما در سال 2021 از پتانسیل عظیم اینستاگرام استفاده کند و در کوتاهمدت و بلندمدت از مزایای قابل توجهی بهرهمند شود، ادامه مطلب را بخوانید. در این پست، ما شما را با بهترین نکات بازاریابی اینستاگرام برای سال 2021 آشنا خواهیم کرد. بنابراین، بدون تاخیر بیشتر، اجازه دهید این پست وبلاگ را به خوبی و واقعاً شروع کنیم.
1. اهداف خود را تعیین کنید
اگر برند شما فالوور مناسبی در اینستاگرام دارد، احتمالاً قصد دارید از استراتژیای استفاده کنید که به شما در فروش محصولاتتان کمک میکند. اما اگر نام تجاری شما جدید و نسبتاً ناشناخته است، به استراتژی متفاوتی نیاز خواهید داشت – استراتژی که به شما کمک می کند مورد توجه قرار بگیرید.
بنابراین، قبل از اینکه واقعاً فعالیت های بازاریابی خود را در اینستا شروع کنید، باید روی اهدافی که امیدوارید به آنها برسید تمرکز کنید.
نمونه هایی از اهداف عبارتند از:
ایجاد آگاهی از برند
ایجاد حضور آنلاین
پیش بینی کسب و کار خود به عنوان یک رهبر فکری در جایگاه خود
فروش محصولات
با خیال راحت اهداف مختلف را ترکیب و مطابقت دهید، اما به یاد داشته باشید که واقع بین باشید. به عنوان مثال، اگر حضور آنلاین شما تا کنون حداقل بوده است، تعیین هدفی که حول محور فروش محصولات باشد، اشتباه است.
2. یک حساب تجاری راه اندازی کنید
اگر از یک حساب شخصی در اینستاگرام برای تبلیغ محصولات خود استفاده کرده اید، وقت آن رسیده است که به یک حساب تجاری تغییر دهید. اگر نمیدانید چرا به شما توصیه میکنیم این تغییر را انجام دهید، فقط به برخی از ویژگیهایی که میتوانید منحصراً با یک حساب تجاری استفاده کنید نگاهی بیندازید:
دکمه فراخوان برای اقدام
اطلاعات تماس
صندوق ورودی پیام (اولیه و ثانویه)
تبلیغات اینستاگرام
بینش اینستاگرام
خرید اینستاگرام
اینستاگرام به سازندگان این امکان را میدهد که حسابهای سازنده را نیز راهاندازی کنند، اما اگر یک بازاریاب هستید، ارزش بیشتری از یک حساب تجاری کسب خواهید کرد.
اینستاگرام دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه تبدیل حساب شخصی خود به حساب تجاری ارائه می دهد. بنابراین مطمئن شوید که آنها را مرور کرده و حساب خود را در اسرع وقت تبدیل کنید.
3. بهینه سازی پروفایل حیاتی است
اینستاگرام به کسبوکارها چند فیلد ارائه میکند که میتوانند اطلاعات مربوطه را پر کنند تا مخاطبان در هنگام بازدید از پروفایلها بلافاصله بدانند که در مورد چه چیزی هستند. بیایید نگاهی به زمینه های مختلف ارائه شده بیندازیم و آنچه را که برای استفاده حداکثری از آنها باید انجام دهید:
بیوگرافی: بیوگرافی شما باید مختصر باشد (حداکثر 150 کاراکتر) و به درستی ساخته شده باشد تا مخاطبان در مورد هدف کسب و کار شما در تاریکی قرار نگیرند.
نام: این قسمتی است که باید نام برند خود را وارد کنید (حداکثر 30 کاراکتر).
URL: در اینجا باید آدرس وب سایت تجاری خود را ذکر کنید. اگر تغییراتی در URL وب سایت شما ایجاد شد، می توانید هر چند بار که نیاز دارید در این قسمت تغییرات ایجاد کنید.
نام کاربری: این قسمتی است که باید دسته خود را ذکر کنید (حداکثر 30 کاراکتر).
دسته: دسته مناسبی را در این زمینه انتخاب کنید تا به مخاطبان خود کمک کنید جایگاه کسب و کار شما را درک کنند.
دکمههای Call-to-Action: این دکمههای فوقالعاده مفید (که منحصراً برای حسابهای تجاری اینستاگرام موجود است) تعامل بیشتر بین شما و دنبالکنندگانتان را تسهیل میکند.
اطلاعات تماس: تمام اطلاعات تماس مرتبط در این زمینه را فهرست کنید تا مخاطبان شما بتوانند فراتر از اینستاگرام با شما ارتباط برقرار کنند.
اگر هنوز در مورد اطلاعاتی که باید پر کنید سردرگم هستید، از نمایه های اینستاگرام معروف ترین برندهای موجود در بازار خود الهام بگیرید.
4. هویت مخاطب خود را مشخص کنید
سعی می کنید از طریق حساب تجاری اینستاگرام خود با چه نوع افرادی ارتباط برقرار کنید؟ پاسخ به این سوال نه تنها لحنی را که باید هنگام پر کردن اطلاعات نمایه خود به آن پایبند باشید، بلکه لحنی را که باید در تمام پستهای خود استفاده کنید نیز تعیین میکند.
برای مثال، اگر کسبوکار شما به جمعیتی مدرن و مدرن پاسخ میدهد، لحن شما میتواند غیررسمی باشد و پستهای شما میتواند شامل عباراتی باشد که در اینترنت محبوب هستند.
با این حال، اگر کسبوکار شما بیشتر به جمعیت سالخورده پاسخ میدهد، بهتر است از زبان رسمی بدون عبارات زیادی استفاده کنید که ممکن است مخاطبان شما با آنها ناآشنا باشند.
5. محتوایی را ارسال کنید که مجذوب کننده باشد
وقتی صحبت از ارسال محتوا در اینستاگرام به میان می آید، باید تصاویر و ویدیوهایی را منتشر کنید که واضح و واضح باشند.
و فقط به خاطر ارسال مطالب پست نکنید. بسیاری از وبلاگ ها به شما می گویند که باید پست های خود را مرتب و ثابت کنید. در حالی که حقیقتی در آن وجود دارد، چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید، پست هایی است که داستان را بیان می کنند.
در لیست زیر، چند ایده را گردآوری کردهایم که اغلب توسط کسبوکارها در اینستاگرام از نظر ارسال محتوا استفاده میشود:
پستهای آموزشی: اگر در زمینه کاری خود متخصص هستید، چه راهی بهتر از به اشتراک گذاشتن پستهای آموزشی «چگونه باید» در مقابل مخاطبان خود به نمایش بگذارید؟ به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب و کار مواد غذایی هستید، چرا یک دستور غذای ساده را با فالوورهای خود به اشتراک نمی گذارید؟
تصاویر مبتنی بر متن: هر برند هویتی دارد و از طریق تصاویر مبتنی بر متن، میتوانید نقل قولهایی را به اشتراک بگذارید که جو کسب و کار شما را منعکس میکند.
ویدیوها: اینستاگرام اکنون به کاربران این امکان را میدهد که ویدیوهای حداکثر یک دقیقه را آپلود کنند.
برای آپلود ویدیوهای طولانی تر، می توانید از برنامه IGTV استفاده کنید که با پروفایل اینستاگرام شما همگام شده است.
پست های پشت صحنه: اگر می خواهید ارتباط عاطفی بین کسب و کار و مخاطبانتان برقرار کنید، هیچ چیز بهتر از پست های پشت صحنه نیست.
از طریق چنین پست هایی، می توانید نحوه تولید محصولات خود، کارمندان و توانایی های آنها و بسیاری موارد دیگر را به نمایش بگذارید.
6. اندازه گیری عکس پروفایل خود را درست انجام دهید
عکس نمایه شما اولین چیزی است که مخاطبان شما در اینستاگرام می بینند و این دلیلی است که شما باید مطمئن شوید که کامل است.
برای درست کردن آن، باید بدانید اینستاگرام چگونه عکسهای پروفایل را ذخیره و نمایش میدهد.
وقتی نوبت به ذخیره عکس میرسد، اینستاگرام از اندازهگیری 320×320 پیکسل استفاده میکند. اما وقتی نوبت به نمایش عکس میرسد، اینستاگرام از اندازهگیری ۱۱۰×۱۱۰ پیکسل استفاده میکند. بنابراین، در حالت ایده آل، عکسی که آپلود می کنید باید 320×320 پیکسل باشد. این اطمینان حاصل می کند که حتی اگر اینستاگرام هر گونه تغییری در عکس ایجاد کند، همچنان همانطور که باید نمایش داده شود.
7. ظاهری ثابت ایجاد کنید
یکپارچگی از نظر ارسال محتوا یک چیز است، اما در مورد نمایه و پستهای شما چگونه ظاهر و احساس میشود؟ تصور کنید برندی را در اینستاگرام دنبال می کنید.
آیا اگر همه پست های برند از نظر رنگ، فونت و گرافیک متفاوت از یکدیگر باشند، احساس خوبی خواهید داشت؟ نه، درسته؟
برای ایجاد یک ظاهر منسجم، باید زیبایی بصری برند خود را تعیین کنید و هر بار که یک داستان، یک ویدیو یا یک تصویر را پست می کنید، عناصر زیبایی شناسی را به طور پیوسته بگنجانید.
هنگامی که چندین پست دارید که ظاهر و احساسی ثابت دارند، به طور خودکار به یک برند با هویت منحصر به فرد تبدیل خواهید شد – هویتی که به یاد ماندنی است.
8. در هشتگ ها زیاده روی نکنید
احتمالاً قبلاً در مورد استفاده متداول از هشتگ در اینستاگرام و اهمیت آنها نه تنها برای مخاطبان، بلکه برای مشاغل نیز آگاه هستید. بنابراین، کاملاً طبیعی است که بخواهید تا آنجا که ممکن است هشتگ های بیشتری را در تمام پست های خود قرار دهید. با این حال، بسیاری از کسب و کارها با استفاده از 30 هشتگ برای هر پست (حداکثر محدودیت) اشتباه می کنند.
در حالت ایدهآل، شما باید از «هشتگ پر کردن» دوری کنید و برای هر پست از 4 تا 8 هشتگ استفاده کنید.
برای اینکه استفاده از هشتگها تا حد امکان مؤثر باشد، روی هشتگهایی تمرکز کنید که مرتبط و مختص به حوزه کسبوکار شما هستند.
9. به صورت ارگانیک ارتباط برقرار کنید
ما می دانیم که بیشتر ارتباطاتی که از طریق پروفایل تجاری خود انجام می دهید برای اهداف بازاریابی اینستاگرام است.
با این حال، شما همچنین باید در مورد ارتباطات ارگانیک فکر کنید، یعنی ارتباطاتی که به نظر نمی رسد سعی کنید محصولات خود را بیش از حد تحت فشار قرار دهید.
بنابراین، هنگامی که با سایر اینستاگرامرها (کسب و کار و/یا مخاطبان) تعامل دارید، ارتباطات خود را تا حد امکان انسانی نگه دارید. سعی کنید مشکلات مردم را حل کنید، از پست هایی که دوست دارید قدردان باشید و همیشه بدون اینکه کلی به نظر برسند به سوالات پاسخ دهید.
یک راه عالی برای شروع مکالمه، اشتراک گذاری پست های برندهای دیگر است.
این همچنین میتواند منجر به همکاریهای بالقوه در آینده شود که به طور باورنکردنی در گسترش دامنه کسب و کار شما در اینستاگرام مؤثر است.
بنابراین، اکنون که بهترین نکات برای بازاریابی اینستاگرام در سال 2021 را می دانید، امیدواریم تلاش های بازاریابی شما در این پلتفرم به ثمر بنشیند. قبل از اینکه پرده های این پست را پایین بکشیم، می خواهیم به شما یادآوری کنیم که صرف نظر از استراتژی هایی که در اینستا تدوین و اجرا می کنید، باید صبور باشید.
موفقیت یک شبه در اینستاگرام نادر است و برندهایی که خیلی زود می خواهند معمولاً در فعالیت های بازاریابی شرکت می کنند که در دراز مدت واقعاً برنده نیستند.
پس صبور، پشتکار و پویا باشید. اگر هستید، هر شانسی وجود دارد که برند شما در اینستاگرام و فراتر از آن شاهد موفقیت باشد.
دیدگاه خود را بنویسید
اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.