برترین روندهای بازاریابی اینستاگرام امروز که قرار است در سال 2021 نیز کار کنند

برترین روندهای بازاریابی اینستاگرام امروز که قرار است در سال 2021 نیز کار کنند
برترین روندهای بازاریابی اینستاگرام امروز که قرار است در سال 2021 نیز کار کنند

 

ما تا آغاز سال 2021 فاصله زیادی نداریم، و این بدان معناست که روندهای بازاریابی جدید و نوظهوری در افق در ارتباط با پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. با توجه به روشی که این پلتفرم ها بازاریابی دیجیتال را متحول کرده اند، هم سازندگان محتوا و هم بازاریابان با نفس های بند آمده منتظر ابزارها و ترفندهای بازاریابی جدید هستند که قرار است به لیست طولانی ویژگی های موجود آنها اضافه شود.

احتمالاً پلتفرمی که بیشترین تبلیغات را ایجاد می کند اینستاگرام است.

آن زمان و اکنون

کاربران اینستاگرام تقریباً یک سوم کل کاربران را در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی تشکیل می دهند. این خود گویای خوبی در مورد Insta است که به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس ساده در سال 2010 ظاهر شد.

در طول سال ها، چندین ویژگی به تدریج به پلتفرم اضافه شده است. بسیاری از آنها در اصل ابزارهای بازاریابی هستند که منجر به تبدیل شدن “بازاریابی اینستاگرام” به موضوعی مفصل شده است. برندها، چه محلی و چه جهانی، از آنها سود برده اند و همچنین تولیدکنندگان و تأثیرگذاران مبتدی و پیشرفته.

امروز، اینستا یک دنیای رنگارنگ برای خود است، مملو از مجموعه‌ای بی‌پایان از محتوای مبتنی بر عکس و ویدیو، که توسط با استعدادترین اینفلوئنسرها از سراسر جهان ایجاد شده است که میلیون‌ها نفر آن‌ها را دنبال می‌کنند.

این اینفلوئنسرها، همراه با برندهایی که از آن‌ها حمایت می‌کنند، برای دسترسی به مخاطبان خود و به دست آوردن فالوورها و لایک‌های بیشتر در اینستاگرام، به شدت به گرایش‌های بازاریابی اینستا غالب اعتماد می‌کنند.

در حالی که برخی از روندها به دلیل ارتقاء ویژگی ها هر از گاهی تغییر می کنند، برخی از آنها برای دوره های طولانی تری دست نخورده باقی می مانند.

در این وبلاگ، ما قصد داریم در مورد برخی از برترین روندهای بازاریابی Insta از سال 2020 صحبت کنیم، که تقریباً در سال 2021 نیز وجود خواهند داشت.

داستان ها ادامه خواهند داشت

در آگوست 2016، اینستا ویژگی «Stories» خود را راه‌اندازی کرد، که اساسا یک کپی کربنی از داستان‌های اسنپ چت بود. این ویژگی در هر دو پلتفرم به کاربران امکان می دهد عکس ها و ویدیوهای فوق العاده کوتاه (تا 15 ثانیه) را به اشتراک بگذارند.

در حالی که در مقایسه با هر دو پلتفرم، تفاوت‌های ظریف متعددی در ویژگی وجود دارد، استوری‌های اینستا موفق شده است نسخه اسنپ چت را پشت سر بگذارد.

دو دلیل بزرگ برای موفقیت استوری های اینستاگرام افزایش سریع کاربران اینستا و ماهیت ساده این ویژگی در اینستا است که به لطف ویژگی های فرعی بسیار جدید در اسنپ چت کاملاً پیچیده شد.

استوری اینستاگرام به عنوان یک ابزار بازاریابی، به ویژه برای اینفلوئنسرها مانند یک جذابیت عمل کرده است.

از زمان راه‌اندازی این ویژگی، به یکی از جذاب‌ترین عناصر اینستا تبدیل شده است و قرار است در سال 2021 نیز به عنوان جواهر اینفلوئنسر مارکتینگ تبدیل شود. بسیاری از کارشناسان تخمین می زنند که سال 2021 شاهد کاهش شدید تعداد پست های منظم اینستاگرام و افزایش سرسام آور پست های استوری خواهیم بود.

زنده خواهد بود و لگد زدن

Instagram Live در نوامبر 2016 و همزمان با راه اندازی استوری های اینستاگرام معرفی شد. در حالی که ویژگی “Live” در اینستا مشابه ویژگی های پخش زنده سایر سیستم عامل ها است، چیزی که آن را متمایز می کند ماهیت زودگذر آن است. یک ویدیو لایو اینستاگرام پس از پایان پخش برای همیشه ناپدید می شود.

اگرچه Instagram Live به اوج ویژگی Stories نرسیده است، اما همچنان یک ابزار بازاریابی قوی است که مارک‌ها از آن سود برده‌اند، به ویژه در طول همه‌گیری مداوم COVID-19، که شاهد افزایش 70 درصدی استفاده از Live بوده است.

Live امکان تعامل بی‌درنگ بین برندها، اینفلوئنسرها و فالوورهای واقعی اینستاگرام آنها را فراهم می‌کند و آن را برای برگزاری جلسات پرسش و پاسخ ایده‌آل می‌کند.

برخی دیگر از انواع ویدیوهای زنده که ترند شده اند عبارتند از راه اندازی محصول، همکاری، و ارائه فیلم های پشت صحنه به مخاطبان، که همگی شفافیت نسبتاً خوبی را تسهیل کرده اند.

به جرات می توان گفت که با توجه به پتانسیل بازاریابی اینستاگرام لایو، این قابلیتی است که در سال 2021 نیز به شدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

محتوای IGTV محبوب تر خواهد شد

اپلیکیشن IGTV به کاربران اینستا امکان آپلود ویدئوهای طولانی مدت را می دهد. در حالی که بینندگان برای مشاهده ویدیوها باید برنامه را نصب کنند، برنامه معمولی Insta ویدیوهای IGTV را در قالب تریلرهای یک دقیقه ای تبلیغ می کند. IGTV که در سال 2018 راه اندازی شد، در مقایسه با ویژگی های Live و Stories هنوز نسبتاً جدید است.

با این حال، از آنجایی که محبوبیت محتوای ویدیویی طولانی مدت در اینستاگرام به سرعت در حال افزایش است، IGTV اینجا باقی مانده است.

حتی سه سال از ورود IGTV نمی گذرد، اما مزایای آن از قبل احساس شده است، زیرا سازندگان محتوا و برندها از این برنامه برای پیشبرد جاه طلبی های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کرده اند.

از تغییر کاربری محتوای ویدیویی که قبلاً در جاهای دیگر پست شده است تا ایجاد ویدیوهای آموزشی مفصل، IGTV به کاربران اینستا راه‌های جدیدی برای ارتباط با مخاطبان خود داده است.

بسیاری از اینفلوئنسرها برنامه‌های IGTV مخصوص به خود را نیز دارند، درست مانند برنامه‌های تلویزیونی معمولی شما که هر روز/هفته در همان زمان پخش می‌شوند. در حالی که IGTV هنوز به ارتفاعاتی که یوتیوب دارد صعود نکرده است، مطمئناً نمی توان در این واقعیت که به خوبی در مسیر صعود قرار دارد شک کرد.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

خرید درون‌برنامه‌ای به لطف Instagram Checkout رشد خواهد کرد

مدت زیادی است که اینستاگرام به کاربران و مشاغل اجازه می دهد پست های قابل خرید را به اشتراک بگذارند. یک فروشگاه کامل اینستاگرام نیز در داخل برنامه وجود دارد که به کاربران امکان می دهد طیف گسترده ای از محصولات را مرور کنند.

در حالی که پست‌های قابل خرید و فروشگاه اینستاگرام قطعاً ابعاد متفاوتی به پلتفرم اضافه کرده‌اند، چیزی که واقعاً اینستا را متحول می‌کند ویژگی Checkout آن است که در مارس 2019 راه‌اندازی شد.

Checkout به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از برنامه خرید انجام دهند و اینستا را متحول کرده است. به چیزی فراتر از یک پلت فرم رسانه های اجتماعی.

Checkout برای برندهایی که به شدت به محتوای بصری برای تبلیغ محصولات خود متکی هستند مانند جذابیت عمل کرده است.

برای چنین برندهایی، اینستاگرام اکنون ترکیبی از یک ابزار بازاریابی و یک پورتال تجارت الکترونیک است. در سال 2021، موفقیت چنین برندهایی مطمئناً الهام بخش بسیاری دیگر برای استفاده از Checkout و افزایش تجربه خرید درون برنامه ای برای کاربران Insta خواهد بود.

پست های چرخ فلک به روند خود ادامه خواهند داد

پست های چرخ فلک در اینستا چیز جدیدی نیست. آنها برای اولین بار در سال 2015 معرفی شدند و به کاربران اجازه می دادند تا حداکثر 5 تصویر را در یک پست به اشتراک بگذارند. با این حال، در طول سال ها، آنها دستخوش تغییرات قابل توجهی شده اند.

برای شروع، کاربران اینستا اکنون می توانند حداکثر 10 تصویر را از طریق یک پست چرخ فلک به اشتراک بگذارند، و همچنین می توانند ویدیو را نیز شامل شوند.

پست‌های چرخ فلک به برندها و اینفلوئنسرها اجازه می‌دهد تا پست‌های قانع‌کننده و دقیقی ایجاد کنند و این ویژگی مطمئناً جواب داده است. طبق آمار، امروز از هر پنج پست اینستا، یکی پست چرخ فلک است.

اما دقیقاً چرا پست های چرخ و فلک اینقدر در بین کاربران محبوب هستند؟
دلیل ساده این است که برندها از طریق آنها اطلاعات دقیقی در مورد محصولات خود به اشتراک می گذارند.

یک پست چرخ فلک می تواند حاوی اطلاعات زیادی باشد که در غیر این صورت گنجاندن آنها در یک پست انفرادی دشوار بود. به زبان ساده، این بهترین ویژگی برای نمایش دقیق محصول است و برندهای متعددی نیز از آن برای نمایش نظرات مثبت مشتریان و تشویق مخاطبان استفاده می‌کنند. نتیجه؟ لایک بیشتر اینستاگرام، فالوورها و مهمتر از همه رشد برند.

جمع آوری کمک های مالی برای اهداف اجتماعی زمینه بیشتری پیدا خواهد کرد

همه‌گیری کووید-19 صنایع متعددی را به شدت متضرر کرده است، به طوری که برندهای بی‌شماری در سرتاسر جهان زیان‌هایی را بالغ بر میلیون‌ها دلار گزارش کرده‌اند. اینستا برای سهولت کار برای چنین برندهایی، ویژگی جمع آوری کمک مالی را راه اندازی کرده است.

این ویژگی به کاربران و برندها اجازه می دهد تا برای تعدادی از دلایل واجد شرایط که شامل بودجه برای جوامع در شرایط پریشانی، امداد در بحران، تجارت، آموزش، نیازهای پزشکی و موارد دیگر می شود، سرمایه جمع آوری کنند.

در حال حاضر، این ویژگی فقط برای کاربران Insta ساکن در ایرلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا در دسترس است.

با این حال، در سال 2021، می‌توان انتظار داشت که این ویژگی در کشورهای بیشتری معرفی شود، زیرا افراد و کسب‌وکارهای بیشتری شروع به جمع‌آوری پول برای اهداف خود می‌کنند. اگرچه این ویژگی هنوز در مراحل اولیه خود است، اما قبلاً برای جمع آوری کمک مالی برای مسائل اجتماعی مهم مانند جنبش Black Lives Matter استفاده شده است.

طبیعتاً، برندهای بیشتری مایل به حمایت از اهداف اجتماعی هستند. به آن به عنوان نسخه ی خود اینستا از مسئولیت اجتماعی شرکت فکر کنید.

نتیجه

با پایان یافتن پاندمی COVID-19 در چشم انداز، استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند Insta تنها با شروع سال 2021 افزایش خواهد یافت. فرقی نمی کند که یک اینفلوئنسر مشتاق اینستا باشید یا فردی با تجربه بیشتر. واقعیت این است که تا زمانی که خطر ابتلا به کووید-19 وجود دارد، افراد بیشتری دیجیتالی خواهند شد.

بنابراین، وقت آن است که از امکانات استفاده کنید، مهم نیست که چقدر آزمایشی به نظر می رسند. موفقیت برند در اینستا ارتباط زیادی با ثبات و کیفیت دارد، بنابراین هر دو را هدف بگیرید و شروع کنید.

شش روندی که در این مقاله پوشش داده‌ایم مطمئناً در سال 2021 در دنیای اینستا قوی و مرتبط باقی خواهند ماند.

با این حال، استقبال از برخی ویژگی‌های جدید که مطمئناً در راه ما قرار خواهند گرفت، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود، حتی اگر افرادی که در اینستا هستند تا کنون در مورد آن سخت صحبت کرده اند.

در ترکیب با این روندهای قدیمی، تنها می توانیم امیدوار باشیم که ویژگی ها و روندهای جدیدتر می توانند برای برندها و تأثیرگذاران، چه بزرگ و چه کوچک در پلتفرم، معجزه کنند.

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه