چرا اصطلاحات اینستاگرام ارزشمند است؟

اینستاگرام با بیش از ۴۰ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان است. کجا می‌توان به این تعداد کاربر ایرانی دسترسی داشت؟! هیچ جا! اصطلاحات اینستاگرام پیش پا افتاده‌ترین چیزی هست که شما باید بدانید.

وقتی که تازه وارد اینستاگرام می­‌شوید، ممکن است خیلی از اصطلاحات رایجی که در این برنامه استفاده می‌­شوند را ندانید. آشنایی با این اصطلاحات و قابلیت­‌ها می­‌تواند به توسعۀ کسب و کار شما کمک زیادی کند.در این مطلب با ما همراه باشید.

اینستا چیست؟

اینستا همان مخفف کلمۀ اینستاگرام است که به انگلیسی Instagram نوشته می‌شود. اینستاگرام یک شبکۀ اجتماعی با هدف به اشتراک گذاشتن تصاویر افراد است.

اینستاگرام

 

چرا اصطلاحات اینستاگرام ارزشمند است؟

شاید خیلی از افراد فکر کنند آخر مگر آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام اهمیتی هم دارد چون با چرخیدن در این شبکه ناخوداگاه یاد میگیرم.

در پاسخ به این سوال باید عرض کنم اگر زمان برای شما اهمیت ندارد میتوانید با گشت و گزار در اینستاگرام بالاخره یاد بگیرید ولی اگر برای کسب درآمد برنامه ریزی کرده اید حتما از تجارب دیگران بهره ببرید تا در سریع ترین زمان ممکن با اصطلاحات اینستاگرام آشنا شوید.

زماینکه شما زبان جدیدی یاد میگرید با فرهنگ مردم آن زبان نیز آشنا میشوید، اصطلاحاتی که در اینستاگرام به کار میرود، به منزله فرهنگ اینستاگرام میباشد که برای ارتباط صحیح با دیگران دانستن آن ها ضروری است.

همچنین دانستن این اصطلاحات باعث میشود که در ابتدای راه با دیدن کلمات جدید سردرگم نشوید.

الگوریتم اینستاگرام

طی یک سال گذشته، الگوریتم اینستاگرام همانند شهری وسیع شده است. این سحر و جادو پنهان علوم کامپیوتر است که اینستاگرام از آن استفاده می کند تا همه چیزهایی که کاربران روی سیستم عامل مشاهده و تعامل دارند را تحت تأثیر قرار دهد.

پروفایل تجاری

اینستاگرام روشی ساده برای جابجایی از نمایه شخصی به نمایه تجاری ارائه می دهد. برای استفاده از نمایه کسب و کار لازم نیست شرکت به ثبت برسانید. تبدیل شدن به یک نمایه تجاری، مزایای بسیاری وجود دارد.

شما به دکمه های عمل در بیو دسترسی پیدا می کنید و آمار های جالبی نیز از پیج خود دریافت خواهید کرد. بعلاوه، استفاده از نمایه تجاری تنها راه برای باز کردن ویژگی هایی مانند تعبیه لینک در استوری و اضافه کردن دکمه های خرید به پست های شما است.

نرخ تعامل

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟ به عبارت ساده، میزان درگیری فالوور هایتان با محتوای شما است. میزان نرخ تعامل اینستاگرام شما تقسیم مجموع لایک ها و کامنت هایی که در هر پست دریافت می کنید، با تعداد دنبال کننده های شما است.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

مزیت اصطلاحات اینستاگرام چیست؟

افرادی که در زمینه طراحی سایت و بازاریابی در فضای مجازی سابقه دارند دقیقا این حرف مرا تایید میکنند. فرض کنید شما با دو کلمه هاست و دامین آشنا نیستید و قصد طراحی سایت دارید.

از اولین نفری که برای این کار مشاوره میگیرد کاملا گیج میشوید چون حتما در مورد این دو کلمه از شما سوال میپرسد و در نتیجه شما گیج میشوید و به هدفتان نمیرسید. خب یادگیری اصطلاحات اینستاگرام هم دقیقا به این هدف را دنبال میکند که زمان برخورد با افراد حرفه ای تر دچار مشکل نشوید.

 

بیو یا بایو (Bio) چیست؟

بیو یا بایو به قسمتی از پروفایل شما گفته می­‌شود که می‌­توانید در آن متنی بنویسید و هر کسی که وارد صفحۀ شما می‌­شود، آن را خواهد دید.

بیو جایگاه مناسب و موثری برای ارائۀ توضیحات یا اطلاعات دربارۀ برندتان یا خودتان به کاربران است.

هندل (Handle) یا یوزرنیم (Username) چیست؟

هندل یا یوزرنیم همان نام کاربری شماست. در هنگام ساخت صفحه باید نامی را برای صفحۀ خود انتخاب کنید که می­‌تواند اسم واقعی شما، اسم برندتان یا هرچیز دیگری باشد. کاربرد هندل در فارسی کم است، اما از یوزرنیم و نام کاربری بیشتر استفاده می‌شود.

معنی کا (k) و میلیون (m) در اینستاگرام چیست؟

در بعضی از صفحات که دنبال کننده‌­های زیادی دارند، ممکن است در کنار تعداد فالوورها K یا m مشاهده کنید. کا معادل 1000 و m به معنای میلیون است. این کار به جهت ساده­‌تر کردن اعداد بزرگ انجام می­‌شود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه