اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که باید از آنها اجتناب کنید

اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که باید از آنها اجتناب کنید
اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که باید از آنها اجتناب کنید

 

بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام وجود دارد. این دسترسی اینستاگرام را به بهترین پلتفرم برای رشد برند شما و ایجاد اعتبار تبدیل کرده است.

طی چند سال گذشته، برندهای برتر، کارآفرینان هوشمند، تأثیرگذاران رسانه های اجتماعی و افراد مشهور از اینستاگرام به نفع خود استفاده کرده اند. خب، چرا نداری؟

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که یک پروفایل تجاری ایجاد کنید و برند خود را به صورت رایگان در اینستاگرام تبلیغ کنید.

تنها با چند مرحله ساده می توانید حساب کاربری خود را در دسترس کاربران علاقه مند قرار دهید. آسان به نظر می رسد، درست است؟

این خواهد شد – زمانی که بدانید چگونه از اشتباهات رایج بازاریابی اینستاگرام جلوگیری کنید و به هدف بازار هدف خود برسید.

در این مقاله به این اشتباهات بازاریابی می پردازیم:

خرید فالوور اینستاگرام

برای کسب و کار شما بهتر است به جای انتخاب روش غیرطبیعی خرید فالوور، به صورت ارگانیک فالوورهای واقعی اینستاگرام به دست آورید.

اگر نمی خواهید به کسب و کار خود آسیبی وارد کنید، باید بسیار مراقب باشید. خرید فالوور یکی از مصنوعی ترین استراتژی ها برای ایجاد روابط طولانی مدت با فالوورهای شماست. وقتی فالوور را از منابع غیر معتبر خریداری می کنید، به موارد زیر منجر می شود:

تعامل کمتر – اگر دنبال کننده می‌خرید، با افرادی درگیر می‌شوید که جذب برند شما نمی‌شوند و نمی‌خواهند با آن درگیر شوند. شما برای اعدادی که شامل چندین حساب جعلی هستند، پرداخت خواهید کرد.
از دست دادن شهرت و یکپارچگی – در این دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، هر فردی برداشت متفاوتی از اخلاق دارد.

بنابراین، تعریف اخلاق پیچیده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. برخی افراد متوجه نمی شوند که شما فالوور خریداری کرده اید. اما، اگر تنها در چند روز از ۱۰۰ به ۱۰۰،۰۰۰ فالوور برسید، مردم مشکوک می‌شوند و صداقت شما را زیر سوال می‌برند.

داشتن اکانت خصوصی

جامعه اینستاگرام به آنچه می توانید ارائه دهید علاقه مند است. اگر حساب خود را روی خصوصی تنظیم کنید، این فرصت ها محدود خواهند شد.

شما در حال ایجاد دیواری بین برند و مخاطبان خود هستید و در نهایت سریع ترین و رایج ترین دلیل از دست دادن فالوورهای خود خواهید بود. دو دلیل اصلی پشت آن وجود دارد:

اگر یک حساب خصوصی دارید، باید درخواست فالوورها را تایید کنید. این امر برند شما را دست و پا گیر و پیچیده می کند.
از آنجایی که افراد نمی توانند نمایه شما را ببینند، علاقه خود را به کسب و کار شما از دست خواهند داد.
داشتن یک حساب عمومی بسیار مهم است.

برای عمومی کردن حساب خود، به تنظیمات حریم خصوصی مراجعه کنید و تنظیمات حساب را برای باز کردن تغییر دهید. این منجر به افزایش سریع تعداد فالوورهای شما خواهد شد.

حساب شخصی شما می تواند خصوصی باشد. با این حال، خصوصی کردن حساب تجاری شما هیچ منطقی ندارد.

باید در دسترس عموم باشد. با انجام این کار، شانس خود را برای دستیابی به مخاطبان بزرگتر و استفاده از پتانسیل ها افزایش می دهید.

اگر افرادی که به کسب و کار یا محصول شما علاقه مند هستند ببینند که حساب شما به صورت خصوصی تنظیم شده است، فکر می کنند که شما دنبال کننده نمی خواهید. آنها حتی ممکن است تصور کنند که باید منتظر بمانند تا شما به حساب خود وارد شوید و درخواست آنها را بپذیرید.

کاربران اغلب از حساب های خصوصی دوری می کنند. اطمینان حاصل کنید که با بررسی مجدد وضعیت حساب خود، اشتباه مشابهی را مرتکب نمی شوید.

ارسال بیش از حد یا عدم ارسال به اندازه کافی

اگر مدتی است که از اینستاگرام استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که ارسال بیش از حد در اینستاگرام یک نه بزرگ محسوب می‌شود.

عادت مداوم شما در ارسال پست می تواند فالوورهای شما را آزار دهد. با این حال، اگر به اندازه کافی پست نمی گذارید، ممکن است فالوورهای شما شما را فراموش کنند یا فکر کنند که حساب کاربری خود را نادیده گرفته اید. به همین دلیل مهم است که قبل از ارسال هر چیزی در اینستاگرام، استراتژی ای را ایجاد کنید که فاصله مناسب بین پست های شما را تعیین کند.

به یاد داشته باشید که زمان بندی همه چیز است.

فاصله بین پست ها باید به گونه ای ایجاد شود که انتظارات مخاطبان شما از نحوه عملکرد حساب شما ایجاد شود. همانطور که یک فروشگاه ساعت کاری خود را به صورت هفتگی تغییر نمی دهد، شما نیز نباید ساعت کاری خود را تغییر دهید.

اینستاگرام خود را با محتوای مشابه زیاد بار نکنید و حساب خود را به هم نریزید. چیزی که به کسب و کار یا برند شما مرتبط نیست پست نکنید.

هدف شما باید پست کردن منظم باشد. می‌توانید از ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید که به ارسال محتوا ۲ تا ۳ بار در روز کمک می‌کنند. بسیار مهم است که بر کیفیت تمرکز کنید نه کمیت.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

 

عدم استفاده از هشتگ یا استفاده نادرست از آنها

هشتگ ها یک عنصر مهم در بازاریابی اینستاگرام هستند. می توانید از آنها برای سازماندهی و تبلیغ نام برند خود استفاده کنید.

اگر به درستی از آنها استفاده کرده باشید، مشتریان علاقه مند به خدمات و محصولات شما به راحتی می توانند شما را پیدا کنند. هشتگ ها را نادیده نگیرید این یک اشتباه رایج است که بسیاری از برندها و مشاغل مرتکب می شوند.

هشتگ ها راهی برای مشتریان بالقوه است تا شما را پیدا کنند و پست های شما را دنبال کنند.

وقتی نوبت به کشف پست های شما در اینستاگرام می رسد، هشتگ ها نقش مهمی دارند.

با این حال، مردم اغلب هنگام استفاده از آنها اشتباه می کنند. آنها یا اصلا از آنها استفاده نمی کنند یا از موارد نامناسب استفاده می کنند. هشتگ ها باید کوتاه، مرتبط و به راحتی قابل جستجو باشند. هشتگ های محبوب در فورت خود را جستجو کنید و از آنها در پست های خود استفاده کنید. با انجام این کار، توجه کاربر را به برند یا کسب و کار خود جلب خواهید کرد.

مردم از هشتگ ها برای کشف چیزهای جدید در پلتفرم استفاده می کنند. بنابراین، هرچه از هشتگ های مرتبط تری در پست های خود استفاده کنید، محتوای شما بیشتر در فیدهای افراد نمایش داده می شود و ترافیک را به حساب شما هدایت می کند. بین تعامل پست و تعداد هشتگ های موجود در پست ارتباط وجود دارد.

شما می توانید حداکثر 30 هشتگ به یک پست در اینستاگرام اضافه کنید. اگر می خواهید آنها را مؤثر کنید، باید از هر یک از آنها به درستی استفاده کنید.

مخاطبان مربوطه را تگ کنید تا بتوانند پست ها را با نام برند شناسایی کنند. ایده پشت این کار گنجاندن هشتگ هایی است که قابل جستجو هستند. استفاده از هشتگ های نادرست یا استفاده بیش از حد از آنها می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند.

شما نمی توانید یک استراتژی را دنبال کنید و انتظار داشته باشید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید. آنچه شما نیاز دارید یک برنامه است. شما باید عملکرد هشتگ ها را به طور مداوم بررسی کنید و آنهایی را که مخاطبان بیشتری را به همراه دارند و تعامل را افزایش می دهند، ردیابی کنید. آن را ساده نگه دارید و خاص باشید.

نادیده گرفتن تجزیه و تحلیل

اگر از آنالیتیکس اینستاگرام استفاده نمی کنید، اطلاعات زیادی را از دست می دهید که می تواند به شما در برنامه ریزی کمپین های آینده کمک کند. با این تجزیه و تحلیل ها، می توانید بررسی کنید که چه پست هایی نتیجه می گیرند و چه چیزی منابع شما را هدر می دهد.

همچنین، به شما کمک می کند تا درک بهتری از مشتریان خود داشته باشید. زمانی که علایق، رفتار خرید آنلاین و جمعیت فالوورهای خود را بدانید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با فالوورهای شما تعامل بهتری داشته باشد. آنالیتیکس اینستاگرام شما این دانش را در اختیار شما قرار می دهد تا به دنبال کنندگان خود توجهی را که شایسته آنهاست ارائه دهید.

عدم تعامل با فالوورهای خود

اگر می خواهید تعداد زیادی فالوور داشته باشید، باید به دنبال کنندگان خود پاسخ دهید. تعامل با فالوورهای خود باعث افزایش محبوبیت شما می شود. این نشان می دهد که برند شما مایل است به درستی به دنبال کنندگان خود خدمت کند.

پاسخ ندادن به آنها فقط به برند و تجارت شما آسیب می زند.

هنگامی که شخصی در مورد پست شما در رابطه با نام تجاری یا محصول شما نظر می دهد، کمی وقت بگذارید تا به آن پاسخ دهید. حتی اگر پیشنهادی می دهند یا از خدمات شما انتقاد می کنند، آن را بپذیرید و بسیار متواضعانه پاسخ دهید. همچنین، هنگامی که یک فالوور یا مشتری از نظر خدمات یا محصولات شما به کمک نیاز دارد، باید خدمات واقعی مشتری را به آنها ارائه دهید.

در برخی موارد، باید با ارائه گزینه ای برای ارسال مستقیم ایمیل به شما، به نگرانی های شخصی رسیدگی کنید تا بتوانید مشکل را مدیریت کنید. به این ترتیب شما در حال ایجاد رابطه با مشتریان خود هستید. تبادل پیام با فالوورهای شما روشی عالی برای گنجاندن ارزش در برند شماست.

تعامل با فالوورهای شما منجر به حفظ و رشد می شود.

از طریق تعامل، مخاطبان می توانند برند شما را بهتر درک کنند و بشناسند. از طرف دیگر، شما می دانید که مشتریان شما چه نیازهایی دارند و چه انتظاراتی از شما دارند.

در حالی که به مشتریان خود پاسخ می دهید، مهم است که خلاق باشید. این کار بسیار بهتر از ارسال محتوایی است که شبیه یک تبلیغ است.

لایک و کامنت اینستاگرام روی پست به این معنی است که فالوورها به برند شما علاقه مند هستند.

بنابراین، هر بار که شما پاسخ می دهید، باعث می شود آنها احساس کنند که سهم آنها به رسمیت شناخته شده است. حتی اگر نظر مثبت یا منفی دادند، شما باید پاسخ دهید. هر نظر منفی را به عنوان فرصتی برای رشد در نظر بگیرید. با پاسخ دادن به آنها نشان می دهید که آماده بحث هستید. اگر پاسخی دریافت نکنند، دیگر چیزی پست نمی‌کنند.

به عنوان یک حساب تجاری، به دنبال کنندگانی نیاز دارید که بتوانند نام برند شما را تبلیغ کنند و رشد کسب و کار شما را بهبود بخشند.

بنابراین، اگر شما مرتکب برخی یا همه اشتباهات بازاریابی اینستاگرام هستید، وقت آن رسیده است که استراتژی خود را تغییر دهید. هیچ وقت برای بازگشت به مسیر درست دیر نیست. فقط مطمئن شوید که این اشتباهات را مرتکب نشوید و یک حساب تجاری خوب در اینستاگرام خواهید داشت.

 

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه