استفاده از اینستاگرام در طول بحران COVID-19: چگونه به نظر می رسد؟

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

اینستاگرام و بحران COVID-19

شیوع COVID-19 یک رویداد تغییر دهنده زندگی بوده است. این به طور کامل نحوه فعالیت مشاغل و جوامع را تغییر داده است.

در حالی که هر فردی تمام اقدامات ممکن را برای محافظت از خود در برابر ویروس انجام می دهد، مشاغل تحت فشار قرار می گیرند تا از راه دور و مجازی اداره شوند.

فاصله گذاری اجتماعی و کار از خانه یک امر عادی جدید است و همه سعی می کنند آن را بپذیرند.

بیایید در مورد بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه بازاریابی اینستاگرام، و اینکه چگونه بحران ممکن است بر این حوزه تأثیر بگذارد، صحبت کنیم.

باور کنید یا نه، اینستاگرام برای کسب و کارها یکسان نخواهد بود.

این پلتفرم همیشه در مورد داشتن تعاملات اجتماعی و ایجاد تجربیات مجازی و بصری غنی بوده است. اما با فراگیر شدن بحران جهان، ضریب اطلاعاتی شبکه اجتماعی به سطح جدیدی افزایش یافته است.

اخبار جعلی و اطلاعات نادرست در این دوران بحران بیداد می کنند. از این رو، اینستاگرام اکنون پتانسیل خود را به عنوان یک جمع‌آوری کننده اخبار قدرتمند برای جلوگیری از انتشار شایعات مخرب و جعلی در مورد شیوع این بیماری افزایش می‌دهد.

تصمیم گرفته است تمام اطلاعات نادرست در مورد بحران را حذف کند و اطلاعات ارزشمندی را از طریق هشتگ از مقامات بهداشتی ارائه کند. اکنون، کاربران خود را از جستجوی اثرات واقعیت افزوده مرتبط با ویروس نیز جلوگیری می کند.

اکنون صنایع در سراسر جهان با این زمان دست و پنجه نرم می کنند.

آنها فاقد نقدینگی و چشم انداز رشد هستند و برای سرپا ماندن به دنبال کمک دولت هستند. زنجیره‌های تامین اقلام چینی، رویدادها و کنفرانس‌ها، اینفلوئنسرهای سفر، رستوران‌ها، بارها و هتل‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس، با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

کاربران در حال حاضر چگونه از اینستاگرام استفاده می کنند؟

با توجه به اینکه بسیاری از کشورها در سراسر جهان دستورات ماندن در خانه را صادر می کنند، کاربران بیش از هر زمان دیگری با استفاده از رسانه های اجتماعی زمان خود را از دست می دهند.

اینستاگرام و غول اجتماعی مادرش فیس‌بوک در طول همه‌گیری جهانی شاهد افزایش ۴۰ درصدی استفاده از آن‌ها بوده‌اند. اکثر این کاربران در گروه سنی 18 تا 34 سال قرار دارند. آنها هنوز هم به دنبال جذب فالوور اینستاگرام و لایک اینستاگرام هستند، اما روش استفاده آنها از این پلتفرم مطمئناً اکنون بسیار متفاوت است.

زمان استفاده افزایش یافته است

انزوای اجتماعی و ماندن در خانه به یک هنجار جدید تبدیل شده است و این امر منجر به افزایش چشمگیر مصرف رسانه های دیجیتال توسط مردم شده است.

آن‌ها ساعت‌های زیادی را در اینستاگرام صرف می‌کنند تا با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند و همچنین از همه چیزهایی که در سراسر جهان اتفاق می‌افتد مطلع شوند.

ارسال و مشارکت بیشتر

افزایش تعداد پست ها و تعاملات مطمئناً واضح است. فالوورهای اینستاگرام برندها برای تعامل با محتوا و افراد مدت بیشتری در شبکه می مانند.

به این ترتیب، شانس زیادی برای دریافت لایک، کامنت، بازدید و سایر معیارهای اینستاگرام وجود دارد. اینفلوئنسر مارکتینگ ها در اینستاگرام نیز شاهد افزایش شدید تعداد پست های حمایت شده و لایک ها، بازدیدها و کامنت های این پست ها هستند.

خرید مستقیم در حال افزایش است

فالوورهای واقعی اینستاگرام در حال حاضر مستقیماً با برندها ارتباط برقرار کرده و در تعامل هستند.

آن‌ها تمام وقت دارند تا کالاهای ضروری و مورد نیاز خود را روی پلتفرم شکار کنند. از آنجایی که بیشتر کشورها از مردم خواسته اند که فقط در صورت نیاز از آن خارج شوند، مردم از اینستاگرام برای خرید محصولات از طریق تجارت الکترونیک و پیام های مستقیم استفاده می کنند.

تماشای مشترک

اینستاگرام به‌عنوان یک پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو، در طول همه‌گیری همه‌گیر، در بین کاربران تجاری جذابیت زیادی پیدا کرده است. دلیل آن این است که آنها می خواهند پیام هایی را در مورد حمایت خود به اشتراک بگذارند و فالوورهای اینستاگرام خود را در مورد عملیات خود به روز کنند.

به لطف ویژگی جدید اینستاگرام به نام Co-watching که به کاربران امکان می دهد از طریق چت تصویری با دیگران ارتباط برقرار کنند. آنها همچنین می‌توانند فیلترهای داستانی را کاوش کنند، برچسب‌های کمک مالی اضافه کنند و نمایه‌های خود را افزایش دهند.

کسب‌وکارها چگونه می‌توانند در طول همه‌گیری از اینستاگرام استفاده کنند؟

جنگ جهانی علیه این بیماری همه گیر همچنین باعث شده است که بسیاری از تبلیغ کنندگان سودجو از نگرانی های مبرم سرمایه گذاری کنند. فیس بوک با ممنوع کردن تبلیغات در اینستاگرام که مدعی پیشگیری یا درمان عفونت COVID-19 هستند، به سرعت به اهداف مخرب مردم پاسخ داد.

حتی برخی پست‌های ارگانیک که قصد فروش دستمال‌های ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی‌کننده‌های دست و کیت‌های آزمایش را دارند، خارج از پلتفرم خواهند بود. هر محتوایی که ادعاهای نادرست داشته باشد و سعی در ترویج تئوری های توطئه داشته باشد از فیس بوک و اینستاگرام حذف خواهد شد.

به این ترتیب، آنچه کسب‌وکارها پست می‌کنند و استراتژی‌هایی که برای جذب فالوور اینستاگرام، لایک‌های اینستاگرام و دستیابی به رشد اتخاذ می‌کنند تا حد زیادی تغییر خواهد کرد. بازاریابان و برندهای اینستاگرام هنگام استفاده از پلتفرم باید مراحل زیر را انجام دهند:

توقف تمام تبلیغات

اغلب برندها و بازاریابان اغلب یک برنامه محتوایی آماده دارند. آنها معمولا تبلیغات، پست ها و سایر محتوای خود را از قبل آماده می کنند. اما شیوع COVID-19 آنها را ملزم می کند که پست های اینستاگرام خود را مجدداً ارزیابی کنند.

آنها ممکن است مجبور شوند در آنچه برنامه ریزی کرده بودند تجدید نظر کنند یا ممکن است به طور کلی پست های خود را لغو کنند. مطمئناً اکنون زمان ارائه پیشنهادهایی نیست که بر منافع شخصی بازاریابان و برندها متمرکز هستند.

همه‌گیری، بسیاری از برندها و کسب‌وکارها را وادار به توقف کمپین‌های جدید خود کرده است.

هر گونه تبلیغات و ابتکارات نام تجاری که آنها برنامه ریزی کرده اند فعلا به حالت تعلیق درآمده است. این به این دلیل است که مردم واقعاً نمی‌خواهند اکنون آنها را ببینند، به خصوص زمانی که در مورد بقا پس از کاهش حقوق یا از دست دادن شغل خود (حتی یکی از عزیزان) استرس دارند. مردم اکنون بیشتر نگران امنیت خانواده، دوستان و خودشان هستند.

فالوفون-فالورگیر اینستاگرام

 

گسترش آگاهی

دنبال کنندگان واقعی برندها و مشاغل در اینستاگرام می خواهند درباره همه گیری COVID-19 بیشتر بدانند. همچنین این زمانی است که اطلاعات نادرست در مورد ویروس به همان سرعتی که خود ویروس منتشر می شود.

به همین دلیل است که فیس بوک و اینستاگرام به اقدامات سختگیرانه برای ممنوع کردن برخی از تبلیغات و محتواها متوسل می شوند.

در ماه مارس، فیس‌بوک تصمیم گرفت تیم بررسی محتوای خود را به خانه بفرستد – چیزی که تا حدودی روی تبلیغ‌کنندگان تأثیر خواهد گذاشت. بازاریابان به احتمال زیاد در بررسی تبلیغات با تاخیر مواجه خواهند شد. همچنین، عدم تایید نادرست تبلیغات و تحویل محدود تبلیغات درون جریانی افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب، اکنون زمان آن است که بازاریابان و برندها همه‌گیری را تأیید کنند. هیچ چیز واقعاً عادی نیست و آنها باید در گسترش آگاهی در مورد بحران تأکید کنند تا از نظر فالوورهای اینستاگرام خود معتبر بمانند.

فالوورهای واقعی اینستاگرام به دنبال صداقت هستند و این پلتفرم برای برندها بسیار مناسب است تا هر چیزی را که در مورد تجارتشان در جریان است به اشتراک بگذارند.

وقت آن است که آنها با انتشار اطلاعات معتبر از طریق برخی از هشتگ‌های محبوب مانند #covid_19، #corona، #high riskcovid19، #stayahome، و #Remotework، جنبه مراقبتی خود را نشان دهند.

به اشتراک گذاری اطلاعات معتبر از منابعی مانند WHO و دولت محلی واقعاً می تواند به کسب و کارها کمک کند تا مشتریان و فالوورهای اینستاگرام خود را مطلع نگه دارند.

تعامل با مشتریان از طریق رویدادهای آنلاین

با دستورات ماندن در خانه که مردم را به داخل خانه سوق می دهد، طبیعی است که برندها و کسب و کارها رویدادها و کنفرانس های برنامه ریزی شده خود را لغو کنند.

میزبانی این رویدادها برای آنها امکان پذیر نخواهد بود تا زمانی که منحنی شیوع بیماری صاف نشود و دولت ها اخطاریه هایی برای بازگشایی مکان ها صادر کنند. اما این نباید برندها را از ارتباط با فالوورهای اینستاگرام خود و جذب آنها باز دارد.

به لطف جلسات زنده و وبینارها، علیرغم تبدیل شدن انزوای اجتماعی به یک روند، آنها می توانند همچنان از نظر اجتماعی حضور داشته باشند.

لایو اینستاگرام، استوری‌های اینستاگرام و پست‌های چرخ و فلک ابزارهای خوبی هستند که می‌توانند به برندها و کسب‌وکارها در هنگام بحران، مخاطبان خود را در این پلتفرم جذب کنند. آنها می توانند از استوری های اینستاگرام برای دریافت بازخورد فوری از طرفداران اینستاگرام خود استفاده کنند. سوالات و ویژگی های نظرسنجی استوری اینستاگرام می تواند ارتباط فوری با فالوورهای اینستاگرام برقرار کند و به برندها کمک کند به آنها گوش دهند.

این بهترین زمان برای استفاده از اینستاگرام لایو برای نشان دادن خلاقانه تخصص خود است. به عنوان مثال، صاحب یک رستوران در اینستاگرام را در نظر بگیرید.

او می تواند از لایو اینستاگرام برای برگزاری کلاس های آشپزی آنلاین استفاده کند. صاحب سالن می‌تواند نکات مانیکور خانگی را به اشتراک بگذارد، و یک مربی تناسب اندام می‌تواند کلاس‌های تمرینی زنده برگزار کند—همه با استفاده از Instagram Live.

ارائه گزینه های خرید آنلاین

درست است که مردم مجبورند در خانه بمانند. اما این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند از تجربه خرید آنلاین لذت ببرند.

به آنها اجازه داده می‌شود برای چیزهای ضروری بیرون بروند، اما ممکن است خواسته‌های دیگری نیز داشته باشند. برندها و مشاغلی که به تجارب خرید در فروشگاه متکی هستند، اکنون باید به فروش آنلاین روی بیاورند.

و اینستاگرام مطمئناً یک پلتفرم عالی برای انجام این کار فراهم می کند.

برندها می توانند یک صفحه فرود ایجاد کنند که محصولات آنها را بفروشد و URL را با فالوورهای اینستاگرام خود به اشتراک بگذارد. آنها می توانند URL را به بیو خود در اینستاگرام اضافه کنند تا افراد بتوانند آن را راحت تر پیدا کنند.

این برای برندهایی که فروشگاه های خود را بسته اند یا برای ساعات محدودی باز کرده اند، عالی عمل می کند. به عنوان مثال، اگر کارت هدیه ارائه می کنند، باید به فالوورهای اینستاگرام خود اطلاع دهند که اکنون می توانند از کسب و کار حمایت کنند و بعداً از این تجربه لذت ببرند.

همچنین، برندها می توانند از تگ های خرید برای فروش مستقیم محصولات خود از فید اینستاگرام و استوری اینستاگرام خود استفاده کنند. انجام این کار به برندها این امکان را می دهد تا فروشگاه نمایه خود را با محصولات خود پر کنند.

این کار باعث می‌شود فالوورهای اینستاگرام آن‌ها بتوانند محصولاتی را که واقعاً برایشان مهم است مرور کنند. فروش از طریق پیام های مستقیم یا تلفن نیز یک راه عالی برای ادامه فروش و دستیابی به رشد درآمد است.

شیوع COVID-19 باعث ایجاد عدم اطمینان و استرس زیادی هم برای افراد و هم برای مشاغل شده است. در حالی که افراد غیرعادی نمی توانند کار دیگری جز در خانه ماندن و رعایت هنجارهای فاصله گذاری اجتماعی انجام دهند، کسب و کارها مطمئناً باید بازی خود را ادامه دهند تا سرپا بمانند.

آنها باید از بهترین شیوه ها در بازاریابی اینستاگرام استفاده کنند و با فالوورهای اینستاگرام خود در ارتباط باشند.

در خانه بمانید و محافظت بمانید!

دیدگاه خود را بنویسید

اگر شما هیچ حساب کاربری ندارید ثبت نام کنید، برای ارسال دیدگاه نیاز است که ثبت نام و یا وارد شوید.

نوشته های تازه